آموزش ثبت اپلیکیشن :


در این مقاله قصد داریم تا آموزش ثبت اپلیکیشن در سامانه رسانه های دیجیتال را به صورت تصویری برای شما عزیزان ارائه دهیم. چنانچه تولید کننده اپلیکیشن هستید بایستی به منظور جلوگیری از سوء استفاده دیگران حق امتیاز آن را در سامانه رسانه های دیجیتال به نام خود ثبت کنید.

همچنین برای اینکه بتوانید آن را در مارکت های مختلف نشر دهید نیازمند دریافت مجوز از وزارت ارشاد هستید. به همین منظور باید در سامانه رسانه های دیجیتال به آدرس اینترنتی http://www.saramad.ir برای درخواست مجوز اقدام نمایید.


نکته :


دقت کنید اپلیکیشن هایی که محتوای خاص داشته باشند مانند محتوای پزشکی که محتوای حساسی هست نیاز به مجوز دارند. این موضوع در مورد اپلیکیشن هایی که برای کودکان محتوا دارد نیز صادق است.

چنانچه اپلیکیشن شما این نوع محتواهای حساس دارد ، بایستی قبل از انتشار اپلیکیشن مجوز های لازم را دریافت کنید.

در ادامه این مطلب به شما آموزش تصویری ثبت اپلیکیشن در سامانه رسانه های دیجیتال را به صورت مرحله به مرحله ارائه خواهیم داد.


مراحل آموزش ثبت اپلیکیشن به صورت تصویری در سامانه رسانه های دیجیتال :

مرحله اول آموزش ثبت اپلیکیشن : ورود به سایت رسانه‌ های دیجیتال و انتخاب بخش مورد نظر


در اولین قدم بایستی وارد سایت رسانه های دیجیتال شوید و از دسته بندی های موجود که در تصویر زیر می‌بینید، بخش ثبت نرم افزارهای موبایلی را انتخاب کنید.

 

آموزش ثبت اپلیکیشن

مرحله دوم آموزش ثبت اپلیکیشن : ورود یا ثبت نام


اگر پیش از این داخل سایت رسانه های دیجیتال عضو شده باشید می توانید وارد سایت شوید در غیر این صورت باید در سایت ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام ایمیلی برایتان ارسال می شود که حاوی اطلاعات نام کاربری و رمز عبور خواهد بود.

به این ترتیب با نام کاربری و رمز عبور ارسالی می توانید وارد سایت رسانه های دیجیتال شده و اقدام به ثبت اپلیکیشن خود نمایید.

آموزش ثبت اپلیکیشن

مرحله سوم : انتخاب مجوز مورد نظر


همان طور که در تصویر پایین مشاهده می نمایید باید نوع محوز مورد نظر خود را انتحاب کنید. برای انجام این مرحله باید بخش صدور مجوز رسانه های همراه را انتخاب کنید.

آموزش ثبت اپلیکیشن

مرحله چهارم آموزش ثبت اپلیکیشن : انتخاب دسته بندی مورد نظر


در این بخش بایستی از بین دسته بندی های موجود در تصویر زیر، بخش « نرم افزار موبایل » رو انتخاب کنید. سپس در صفحه باز شده گزینه جدید را انتخاب نمایید.

آموزش ثبت اپلیکیشن
آموزش ثبت اپلیکیشن

مرحله پنجم : پرکردن فرم مربوطه


با کلیک بر روی گزینه «جدید» وارد صفحه زیر می شوید. فرم ارائه شده در تصویر را تکمیل نمایید. پس از تکمیل فیلدهای مورد نیاز مدارک درخواستی را آپلود نموده و دکمه ثبت را فشار دهید.

آموزش ثبت اپلیکیشن

مرحله ششم آموزش ثبت اپلیکیشن : پایان مرحله ثبت

به این ترتیب شما در صف انتظار برای اخذ مجوز قرار گرفته اید. همانطور که مشاهده می کنید می توانید موارد ثبت شده خود را در این بخش ویرایش یا حذف نمایید.

همچنین قادر خواهید بود درصد پیشرفت فرآیند اخذ مجوز را نیز مشاهده کنید. فرآیند ثبت و دریافت مجوز ممکن است بین چند روز تا چند هفته به طول انجامد.

آموزش ثبت اپلیکیشن