به این نوشته چند امتیاز می دهید؟

انواع ثبت شرکت در امارات در سال 2024


در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و معرفی انواع ثبت شرکت در امارات در سال 2024 بپردازیم. بنابراین توصیه می نماییم که پیش از آنکه نسبت به ثبت شرکت در امارات اقدام نمایید با انواع شرکت های قابل ثبت در این کشور آشنا شوید.

امارات متحده عربی چندین وسیله تجاری را برای ورود به بازار عربی ارائه می دهد که به طور کلی می توان آنها را به ۱) نهادهای کاملا خارجی، ۲) نهادهای محلی با 51٪ سهام اماراتی طبقه بندی کرد.

شرکت های خارجی که به دنبال تاسیس در امارات بدون ثبت شرکت محلی هستند نیز می توانند ۱) دفتر نمایندگی ۲) یک شعبه راه اندازی کنند.

قبل از تصمیم گیری برای راه اندازی کسب وکار در امارات متحده عربی، ضروری است که اول منطقه انتخابی، نوع فعالیت تجاری و محصولات خود و ساختار حقوقی مناسب شرکتی مناسب برای اهداف تجاری خود را در نظر بگیرید.

نهادهای کاملا خارجی


به منظور آشنایی با انواع ثبت شرکت در امارات لازم است تا با انواع نهادهای کاملا خارجی در این کشور آشنا شویم.

بر اساس قانون شرکت های تجاری که راه اندازی کسب و کار را در 7 امارات در امارات تنظیم می کند، تنها نهادهای زیر می توانند 100٪ مالكيت خارجی داشته باشند، یعنی بدون سهامدار اکثريت اماراتی تأسیس شوند.

۱- شرکت منطقه آزاد

یکی از انواع ثبت شرکت در امارات، شرکت منطقه آزاد می باشد.

كارآفرينان خارجی می توانند یک شرکت منطقه آزاد را در قالب یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) بدون مشارکت یک تبعه امارات در سهام ایجاد کنند.

حداقل الزامات برای سهامداران و مدیران و همچنین حداقل سرمایه مورد نیاز سهام بسته به امارات و منطقه آزاد متفاوت است.

بهترین استفاده ها: یک شرکت منطقه آزاد به عنوں مرکز توزیع یا هلدینگ منطقه ای عالی برای یک شرکت تجاری بین المللی عمل می کند که بخش عمده ای از تجارت آن در خارج از امارات انجام می شود.

۲- شرکت خدمات حرفه ای


یکی از انواع ثبت شرکت در امارات ، شرکت خدمات حرفه ای می باشد.

سرمایه گذاران خارجی می توانند یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) برای ارائه خدمات حرفه ای در امارات بدون داشتن شریک اماراتی راه اندازی کنند.

اگرچه شریک اماراتی مورد نیاز نیست، این نهاد باید ۱) یک تبعه امارات متحده عربی را به عنوان نماينده خدمات محلی خود و ۲) یک حسابرس تاييد شده محلی را قبل از شروع عملیات منصوب کند.

بهترین کاربردها : ما این نوع نهاد را برای مشتریان خود توصیه می کنیم که به دنبال خدمات حرفه ای از جمله شرکت های حقوقی و حسابداری، مشاوره فناوری اطلاعات و مدیریت و مشاوره بازاریابی هستند.


۳- شعبه امارات


یکی از انواع ثبت شرکت در امارات ، شعبه امارات می باشد.

یک شرکت خارجی که به دنبال راه اندازی عملیات در داخل امارات بدون ثبت شرکت محلی است، می تواند یک شعبه برای صدور صورتحساب مشتریان امارات، امضای قراردادهای فروش محلی و دریافت درامد از مشتریان محلی ایجاد کند.

شعبه ای که توسط یک نهاد خارجی تأسیس شده است، یک شرکت جداگانه محسوب نمی شود بلکه بخشی از نهاد خارجی محسوب می شود. بنابراین، نهاد خارجی در نظر گرفته می شود که مستقيما در امارات متحده عربی تجارت می کند و مسئولیت نامحدودی در قبال عمليات شعبه دارد.

مانند شرکت خدمات حرفه ای، شعبه نیز باید قبل از شروع فعالیت خود در امارات ۱) یک نماینده خدمات محلى ملی امارات متحده عربی و ۲) حسابرس معتبر محلی را منصوب کند.

بهترین کاربردها: این نوع نهاد تجاری فقط برای مشتریانی توصیه می شود که به دنبال راه اندازی دفتر مرکزی خود در امارات هستند.


۴- دفتر نمایندگی در امارات


یکی از انواع ثبت شرکت در امارات ، دفتر نمایندگی در امارات می باشد.

قانون شرکت های تجاری امارات متحده عربی همچنین به شرکت های خارجی اجازه ایجاد دفاتر نمایندگی در امارات را می دهد. دامنه این نهاد تجاری محدود به فعالیت هایی است که ۱ ) شرکت مادر ارتقا می دهد و ۲) تحقیقات بازار.

بنابراین دفتر نمایندگی نمی تواند فعالیت های تجاری در امارات متحده عربی انجام دهد. با این حال، نیازی به تعیین یک نماینده خدمات محلی و حسابرس وجود ندارد.

بهترین کاربردها: دفاتر نمایندگی برای مشتریانی که می خواهند فعالیت های خود را تبلیغ کنند و بازار امارات متحده عربی را کشف کنند، بدون انجام هیچ گونه فعالیت انتفاعی در کشور توصیه می شود.


۵- شرکت فراساحل


یکی از انواع ثبت شرکت در امارات ، شرکت فراساحلی می باشد.

یک شرکت فراساحلی امارات متحده عربی بدون حضور فیزیکی در یکی از مراکز تجاری فراساحلی در امارات ثبت شده است. این نوع شرکت ها مجاز به انجام امور تجاری در داخل کشور از جمله مناطق آزاد نمی باشند. فقط می تواند فعالیت های تجاری را در خارج از امارات انجام دهد.

قانون شرکت ها حداقل سرمایه سهامی را برای این شرکت تعیین نمی کند.

بهترین کاربردها: شرکت فراساحلی برای کارآفرینان خارجی که به دنبال همکاری با بازارهای آفریقا، خاورمیانه و آسیا هستند بدون داشتن هیچ گونه مسئولیت مالیاتی توصیه می شود.


۶- واحدهای دارای سهام محلی


یکی از انواع ثبت شرکت در امارات، واحدهای دارای سهام محلی می باشند.

قانون شرکت های تجاری برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی که به دنبال تاسیس شرکت های تجاری در سرزمین اصلی امارات هستند، فراهم می کند. ساختارهای اصلی شرکت شامل ۱) شرکت با مسئولیت محدود و ۲) شرکت سهامی می باشد.

۱- شرکت با مسئولیت محدود

یکی از انواع ثبت شرکت در امارات، شرکت با مسئولیت محدود می باشد.

یک شرکت با مسئولیت محدود اماراتی برای ثبت نیاز به حداقل ۲ سهامدار دارد که یکی از آنها باید تابعیت امارات متحده عربی با ٪51 سهام باشد.

حداقل سرمایه استاندارد مورد نیاز نیست، با این حال امارت های مختلف حداقل الزامات سرمایه سهام متفاوتی را بین 1 تا 50000 دلار آمریکا اعمال می کنند.

بهترین استفاده: شرکت با مسئولیت محدود محبوب ترین شکل نهاد برای سرمایه گذاران خارجی است که مایل به انجام تجارت در سرزمین اصلی امارات هستند.

طبق قانون شرکت های تجاری فدرال امارات متحده عربی (شماره 8 سال 1984)، یک شرکت LLC ممكن است در هرگونه فعالیت تجاری قانونی به جز فعالیت های بیمه، بانک و سرمایه گذاری مشغول باشد.

۲-  شرکت سهامی عام (ISC)

یکی از انواع ثبت شرکت در امارات، شرکت سهامی عام می باشد.

قانون شرکت های تجاری امارات متحده عربی دو نوع شرکت را پیش بینی می کند: ۱) شرکت سهامی خاص و ۲) شرکت سهامی عام JSC

یک شرکت سهامی خاص نیاز به حداقل سرمایه پرداخت شده 5 میلیون درام (تقريبا 1 میلیون دلار آمریکا) دارد تا به طور کامل پرداخت شود و 3 سهامدار که 51 درصد از سهام شرکت باید متعلق به یک تبعه امارات متحده عربی باشد که معمولا مقیم این کشور است.

بهترین استفاده: یک شرکت سهامی خاص فقط مجاز به شرکت در فعالیت های تجاری و صنعتی بزرگ در امارات است و ممکن است خدمات حرفه ای ارائه نکند.

یک شرکت سهامی عام به حداقل سرمایه 30 ميليون درهم (تقریبا 8 میلیون دلار آمریکا) نیاز دارد که 25 درصد آن باید در هنگام ثبت پرداخت شود. و باید حداقل 5 عضو مؤسس داشته باشد که اتباع امارات متحده عربی هستند و بین 30 تا 70 درصد از سهام سرمایه را در اختیار دارند.

بهترین استفاده: یک شرکت سهامی عام برای سرمایه گذارانی که به دنبال تأسیس نهاد خود برای عرضه در بازارهای بورس اوراق بهادار محلی هستند، توصیه می شود.

۳- مشارکت محدود

یکی از انواع ثبت شرکت در امارات، شرکت تضامنی می باشد.

شرکت تضامنی می تواند توسط حداقل ۱) یک شریک تضامنی که مسئولیت بدهی های شرکت تا حد کامل دارایی های آن را بر عهده خواهد داشت و ۲) یک شریک مشارکت کننده فقط به میزان سرمایه گذاری و سهام فردی خود مسئول است.

شريک عمومی یک شرکت تضامنی باید بکنه امارات متحده عربی باشد که معمولا مقيم امارات است.

بهترین کاربردها‌ : نهاد مشارکت محدود برای متخصصان در زمینه هایی مانند قانون، حسابداری و حسابرسی و غیره توصیه می شود.

راه حل سريع

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی بازرگان می توانند برای مشتریان علاقه مند، یک شرکت محلی که کاملا متعلق به مدیر و سهامدار منفعل است تاسیس نماید. مجوز عملیات را تضمین و یک حساب بانکی شرکت افتتاح نماید.

مشتری خارجی ما می تواند بلافاصله از این نهاد حقوقی برای تجارت مستقیم با مشتریان در امارات متحده عربی از جمله امضای قراردادها و استخدام کارکنان محلی استفاده کند.

در یک دوره چهار ماهه، مشاوران ما به مشتری ما کمک خواهند کرد تا ساختار شرکتی مورد نظر خود را از جمله سهامداران و مدیران خارجی و داخلی تعيين کرده و امضاکننده بانک را منصوب کند.