به این نوشته چند امتیاز می دهید؟

ثبت شرکت در اتریش

در این مقاله قصد داریم تا درباره ثبت شرکت در اتریش و مراحل و مدارک لازم برای انجام آن اطلاعات جامع و کاملی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

کشور اتریش نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت توسط افراد خارجی تسهیلات و ویژگی هایی قائل شده است. یکی از این تسهیلات افتتاح حساب بانکی بین المللی٬ داشتن بیمه درمانی تقریبا رایگان ٬ اخذ اقامت یک ساله قابل تمدید٬ امکان دریافت وام با بهره بسیار پایین٬ تحصیل رایگان برای تمام اعضای خانواده  و … به شمار می رود.

همچنین شما می توانید در کشور اتریش هم یک شرکت جدید ثبت نموده و یا یک شرکت از قبل تاسیس شده را خریداری نمایید. لازم به ذکر است که برای ثبت شرکت در این کشور بر خلاف بسیاری از کشور های دیگر نیاز به شریک اتریشی ندارید و مالکیت ۱۰۰ درصد شرکت برای شماست.

ثبت شرکت در اتریش

انواع ثبت شرکت در اتریش :

برای ثبت شرکت در اتریش ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع شرکتی می خواهید در این کشور ثبت نمایید. بنابراین پیش از اینکه هرگونه اقدامی در راستای ثبت شرکت در این کشور انجام دهید بهتر است تا با قوانین ثبتی و انواع شرکت های قابل ثبت در این کشور بیشتر آشنا شوید:

الف- شرکت ها :

۱- شرکت با مسئولیت محدود (GmbH)
۲- شرکت سهامی عام (AG)
۳- شرکت با قوانین اروپا (SE)

ب- مشارکت ها :

۱- مشارکت عمومی (OG)
۲- مشارکت محدود (KG)
۳- مشارکت خاموش (StG)
۴- مشارکت قانون مدنی (GesbR)

ثبت شرکت مسئولیت محدود در اتریش :

 مرسوم ترین نوع ثبت شرکت در اتریش ، شرکت با مسئولیت محدود (GmbH) است. در بین مشارکت ها نیز مشارکت عمومی و مشارکت محدود محبوب ترین ها هستند.

شرکت های مشارکت عمومی و مشارکت محدود در کشور اتریش دارای حقوق و تعهدات و همچنین وظایف مشخص هستند و میتوانند به عنوان یک شخصت حقوقی از شخص و یا شرکت دیگری شکایت کنند و همینطور مورد شکایت واقع شوند.

GmbH  یا همان شرکت با مسئولیت محدود یک نهاد قانونی است و بنابراین دارای هویت قانونی خود است. این نوع شرکت در اتریش می تواند دارای حقوق مشخص باشد، دارای تعهدات و وظایف مشخص باشد و به عنوان یک شخصیت حقوقی شکایت کند و یا از آن  شکایت شود.

این نوع شرکت می تواند توسط تنها یک شخص ثبت شود و یا توسط چند شخص که در این صورت یک توافق نامه مشارکت برای ایجاد این نوع شرکت مورد نیاز است. حداقل سرمایه مورد نیاز این نوع شرکت 35،000.00 یورو است.

هزینه لازم برای ثبت کردن شرکت در کشور اتریش

میزان سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت های با مسئولیت محدود در اتریش مبلغ ۳۵ هزار یورو است. نیمی از این سرمایه باید در حساب شما در کشور مبدا و یا حساب شخصی شما در کشور اتریش باشد و  مابقی آن باید به حساب شرکت شما در کشور اتریش منتقل شود .

برای ثبت شرکت هزینه های دیگری نیز باید در نظر داشته باشید ؛ مانند هزینه اجاره مکان مشخص در اتریش برای شرکت خود٬ هزینه های تهیه بیزینس پلن و هزینه های وکیل نیز دارید.

مالیات ثبت شرکت در اتریش

برای اینکه بدانید آیا راه اندازی یک تجارت و کسب و کار در کشور اتریش سودده است یا خیر باید بدانید که آیا این کشور برای سرمایه گذاری کشور امنی محسوب می شود یا خیر؟

یکی از مهمترین فاکتورهایی که برای بررسی امن بودن سرمایه گذاری در هر کشوری در نظر گرفته می شود نرخ مصادره اموال آن کشور است.
این نرخ عددی بین ۱ تا ۷ را نشان می دهد که امن ترین کشور عدد ۱ و نا امن ترین کشور عدد ۷ را دریافت می کند.

نکته بسیار جالب است در مورد اتریش این است که نرخ مصادره اموال در این کشور است که همراه روی عدد یک قرار دارد. شاید به جرات بتوان گفت که کشور اتریش با نرخ مصادره اموال ۱ به عنوان امن ترین کشور جهان برای ثبت شرکت محسوب می شود.

مزایای ثبت شرکت در اتریش :

دولت اتریش به کسانی که اقدام به ثبت شرکت در این کشور می نمایند تسهیلات و امتیازات ویژه ای قائل می شود که عبارتند از :

  • داشتن حساب های بین المللی
  • استفاده از وام  با بهره بسیار پایین
  • استفاده از بیمه های درمانی رایگان
  • تحصیل رایگان برای متقاضی و همراهان در مقاطع دانشگاهی و قبل از دانشگاه
  • امکان همراه بردن کلیه اعضای خانواده
  • ایجاد کسب و کار سودده در یک کشور بسیار امن برای سرمایه گذاری

 

مراحل ثبت شرکت در اتریش :

  1. در مرحله اول شما باید نوع شرکت مورد درخواست خود را تعیین نمایید.
  2.  در مرحله بعدی شما نیاز به یک نام تجاری دارید که در قسمت مربوطه اطلاعات آن خدمت شما داده شد.
  3.  مرحله سوم مرحله تهیه مدارک است که می باید به شرح زیر تهیه شوند.
  4. بعد از این مرحله شما باید میزان سرمایه شرکت و نحوه تقسیم سهام بین شرکا را مشخص نمایید و اعضای شرکت را تعیین کنید که این مورد در اساسنامه شرکت قید می شود.
  5. تهیه مهر رسمی شرکت
  6. اگر شما در کشور اتریش حضور نداشته باشید باید یک وکیل و یا نماینده قانونی برای انجام این امور معرفی نمایید.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در اتریش :

  • کپی تمام صفحات پاسپورت متقاضی و همراهان آن
  • ترجمه مدارک تحصیلی فرد متقاضی به همراه تایید سفارت آن که در سفارت اتریش در تهران انجام می گیرد
  • ترجمه عقد نامه برای متقاضیان متاهل به همراه تایید سفارت
  • ترجمه نامه عدم سو پیشینه متقاضی به همراه تایید سفارت
  • اجاره نامه و یا سند ملک مورد نظر که محل شرکت شما در آن قرار خواهد داشت.

به منظور ثبت شرکت در این کشور مانند سایر کشورها باید یک اساسنامه نیز تهیه کنید. در اساسنامه شرکت شما، موضوع فعالیت شرکت شما و همچنین قوانینی که شما و شرکایتان موظف به اجرای آن هستید بایستی قید شوند.

شما در این اساسنامه شرح اصلی فعالیت های شرکت خود را تعریف می کنید. البته در آینده می توانید این شرح فعالیت ها را تغییر نیز بدهید که باید مورد تایید اداره کار قرار بگیرد.

بیزینش پلن:

یکی از مواردی که برای ثبت شرکت اتریش مورد نیاز است طرح تجاری یا همان بیزینس پلن است. یک طرح تجاری شامل تمامی اطلاعات شرکت شما است. این طرح باید توسط دولت اتریش تایید شود تا به شما اجازه ثبت شرکت داده شود.

این طرح در درجه اول باید توسط خود متقاضی نوشته شود٬ اما از آنجایی که اکثر متقاضیان اصول و مبانی نوشتن این طرح را نمی دانند از وکلا و مشاورین تجاری کمک می گیرند.