5/5 - (1 امتیاز)

ثبت شرکت در کانادا


یکی از راههای سرمایه گذاری در کشور کانادا، ثبت شرکت در کانادا است. چنانچه هدف شما از ثبت شرکت در این کشور اخذ اقامت کانادا است باید به اطلاع شما برسانیم که تنها به صرف ثبت شرکت نمی توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. اما در صورتی که با ثبت شرکت بتوانید کارآفرینی کنید دولت کانادا به شما اقامت این کشور را اعطا می کند.

نکته مهمی که در ثبت شرکت در کانادا وجود دارد این است که تمامی شرکت ها یا می توانند تحت نظارت و کنترل دولت فدرال باشند و یا تحت نظارت استان های آن باشد.

مزایای ثبت شرکت در کانادا


از آنجا که کانادا از برنامه های مختلف مهاجرتی، نرخ پایین مالیات، سطح آموزشی، فرهنگی و بهداشت بالا برخوردار بوده ، همواره به عنوان گزینه ای جذاب برای سرمایه گذاری به شمار می رود. در ادامه به بیان چند مزیت ثبت شرکت در کانادا می پردازیم.

  • از طرفی امنیت سرمایه گذاری در کانادا نسبت به سایر کشورها بالاست به گونه ای که نرخ مصادره اموال – که یکی از عوامل نشاندهنده امنیت سرمایه گذاری در هر کشوری به شمار می رود – در این کشور در چند سال متوالی عدد یک بوده است.
  • جالب است بدانید که نرخ مالیات شرکت پایین تر از نرخ مالیات فردی است و شما بابت ثبت شرکت در کانادا مالیات کمتری خواهید پرداخت.
  • به طور کلی جمع آوری سرمایه برای شرکت آسان تر از جمع آوری سرمایه در سایر کسب و کارها است. به عنوان مثال، شرکت می تواند با انتشار اوراق قرضه یا گواهی اشتراک اقدام به جذب سرمایه گذار و سرمایه آنها کند. اما در کسب و کارهای دیگر، هر کس فقط باید به توانایی مالی خود متکی باشد. پس به طور کلی ثبت شرکت گزینه بهتری نسبت به دیگر سرمایه گذاری ها و کسب و کارها محسوب می شود.
  • شرکت بعد از فوت مالکان به ورثه تعلق گرفته و می تواند همچنان به کار خود ادامه دهد. البته این مورد در رابطه با شرکت های نوع مشارکتی یا شرکت های مالکیت شخصی صدق نمی کند زیرا در این نوع شرکت ها شخص مالک مسئولیت کامل شرکت را دارد. بنابراین با فوت او، امکان پایان یافتن کار شرکت وجود دارد اما در شرکت های تعاونی و مسئولیت محدود این چنین نمی باشد.
ثبت شرکت در کانادا

انواع ثبت شرکت در کانادا


به طورکلی 4 نوع شرکت برای ثبت شرکت در کانادا وجود دارد که عبارتند از :

شرکت مسئولیت محدود

این شرکت جزء گران ترین نوع شرکت به شمار می رود و در آن شرکا و مالکان شرکت مسئول پرداخت بدهی ها نیستند. همچنین جذب سرمایه برای این شرکت آسان است.

شرکت تعاونی

مسئولیت اعضا در شرکت تعاونی محدود بوده و شرکت متعلق به تمام اعضا است. به همین دلیل خطر اختلاف در میان شرکا نیز وجود دارد.

شرکت مالکیت شخصی

این نوع شرکت ساده ترین نوع شرکت محسوب شده و گزارش مالیاتی آن بسیار ساده است. اما مسئولیت مالک شرکت نامحدود بوده و بانک های کانادا نیز تمایلی برای پرداخت وام به این نوع شرکت ها ندارند.

شرکت مشارکتی

این شرکت با مشارکت دو نفر به وجود آمده و ضرر و زیان برای تمامی اعضا مشترک است. ضمنا گزارش مالیاتی آن ساده بوده اما ممکن است بین مالکان شرکت اختلاف پیش آید. همچنین هرکدام از شرکا مسئول بدهی دیگر شرکا نیز می باشد.


نکته مهم در ثبت شرکت در کانادا


یکی از شروطی که ثبت شرکت در کانادا دارد این است که فرد سرمایه گذار بایستی حداقل 3 سال سابقه مدیریتی داشته باشد. فردی که در کشور کانادا سرمایه گذاری می کند، باید حداقل بتواند 1،600،000 $ (دلار کانادا) در این کشور سرمایه گذاری کند. پس از آن که موافقت نامه را دریافت کرد، باید 800،000 $ (دلار کانادا) به دولت فدرال کشور کانادا به عنوان وثیقه پرداخت نماید.

هزینه ثبت شرکت :

هزینه های ثبت شرکت در این کشور، بسته به نوع شرکت، محل احداث و نوع تجارت کاملا متفاوت است. لذا نمی توان یک مقدار مشخص برای هزینه تعیین نمود اما به طور کلی هزینه های ثبت شرکت در کانادا زیاد نیست.

لازم به ذکر است که هزینه ثبت شرکت در ایالت های مختلف کانادا متفاوت است که در جدول زیر می توانید مشاهده نمایید:

 

اونتاریو 360 دلار
آلبرتا 450 دلار
بریتیش کلمبیا 350 دلار
کبک 326 دلار
نووا اسکوتیا 337 دلار

 

سرمایه اولیه ثبت شرکت :

یکی از هزینه هایی که برای ثبت شرکت باید در نظر گرفت مبلغ سرمایه اولیه است. سرمایه اولیه نیز همانند هزینه ثبت شرکت در استان های مختلف متفاوت است.

هر استان برنامه های سرمایه گذاری مختلفی دارد که منجر به تفاوت در میزان سرمایه اولیه می شوند. به طور کلی می توان گفت که کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا و حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در این کشور  مبلغ 100،000 دلار می باشد.

مراحل ثبت شرکت در کشور کانادا

مرحله اول: در این مرحله شما باید برای فعالیت خود یک نام تجاری انتخاب کنید. لازم به ذکر است که این نام انتخابی باید راحت و کوتاه بوده و نشاندهنده نوع فعالیت شما به مشتری باشد.

مرحله دوم: در این مرحله باید نوع فعالیت تجاری خود را تعیین نموده که این نوع فعالیت می تواند منطقه ای یا استانی، مشارکتی، فدرالی و یا به صورت مالکیت فردی باشد.

نکته: برای اجازه هر گونه کسب و کاری در فدرال بایستی حتما شماره کسب و حساب مالیات بر درآمد شرکت خود و شماره تجارت را از اداره درآمد در کانادا دریافت نمایید.

مرحله سوم:  در این مرحله باید مجوز های لازم برای ایجاد کسب و کار را دریافت کنید که انجام این مرحله نیازمند فردی است که تخصص در زمینه ثبت شرکت در کانادا را داشته باشد.

مرحله چهارم: در این مرحله شما باید سرمایه اولیه برای ثبت شرکت را فراهم نمایید. توجه داشته باشید که سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در این کشور بستگی به نوع شرکت و همچنین ایالتی که شرکت را در آن ثبت می نمایید دارد و به طور میانگین سرمایه شما باید مبلغی بین ۷۰.۰۰۰ دلار تا  ۲۰۰.۰۰۰دلار باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت :

۱- تهیه و امضای اساسنامه، شرکتنامه، اظهارنامه و تقاضانامه

2- ارائه فرم های بیمه کارکنان شرکت

3- ارائه مدارک هویتی شرکاء و سهامداران شرکت

4- فرم مالیاتی و سرمایه شرکت

5- ارائه فرم تایید شده درخواست ثبت شرکت و مدارک هویتی به اتاق بازرگانی