به این نوشته چند امتیاز می دهید؟

ثبت شرکت در فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه و مدارک و مراحل لازم برای انجام این کار موضوعاتی است که در این مقاله به ذکر آنها پرداخته شده است. بنابراین برای اطلاع از نحوه ثبت شرکت و همچنین دریافت اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

فرانسه یکی از کشورهایی است که از نظر اقتصادی موقعیت بسیار خوبی در اتحادیه اروپا دارد. لذا بسیاری از افرادی که تصمیم دارند تا از طریق ثبت شرکت برای دریافت اقامت یکی از کشورهای اروپایی اقدام کنند کشور فرانسه را برای این کار انتخاب می کنند.

 

انواع ثبت شرکت در فرانسه :

پیش از انجام ثبت شرکت در هر کشوری باید با قوانین ثبتی و انواع شرکت های قابل ثبت در آن کشور آشنایی کامل داشته باشید. انواع ثبت شرکت در فرانسه عبارتند از :

۱- شرکت سهامی فرانسوی (آنونیسم اجتماعی – SA) :

حداقل هفت نفر به عنوان سهامدار برای تاسیس این شرکت در فرانسه مورد نیاز است. بنیانگذاران می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند. سرمایه اولیه سهام برای ثبت شرکت سهامی فرانسوی 37000 یورو است. سرمایه به سهام تقسیم و سهامداران در برابر سهم خود مسئولیت محدودی دارند.

 

۲- شرکت با مسئولیت محدود فرانسوی (société a repababilité limitée – SARL) :

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در فرانسه حداقل به دو نفر سهامدار نیاز است. لازم به ذکر است که ثبت این شرکت با بیش از 100 شخص حقیقی یا حقوقی امکان پذیر نخواهد بود. زیرا این ساختار اصولا برای شرکت های کوچک و متوسط ایجاد شده و برای شرکت های بزرگ مناسب نیست.

 

۳- شركت سهامي ساده (société paractions thjeshtifiée – SAS) :

ساختار این شرکت شباهت زیادی با شرکت سهامی خاص دارد با این تفاوت که انعطاف پذیرتر بوده و برای تشکیل شرکت در فرانسه فقط به دو شریک نیاز دارد. رئیس شرکت سهامی خاص می بایست توسط سهامداران انتخاب شود. 

۴- مالکیت شخصی فرانسه (entrepriseindividualuelle) :

در صورتی که قصد دارید به تنهایی اقدام به ثبت شرکت در فرانسه نمایید می توانید شرکت مالکیت شخصی یا همان شرکت انفرادی را انتخاب نمایید. در این نوع شرکت بنیانگذار به تنهایی و به طور کامل مسئول تمام بدهی ها و تعهدات را به عهده دارد. لازم به ذکر است که برای این نوع تشکیل شرکت در فرانسه سرمایه اولیه لازم نیست.

 

۵- مشارکت تجاری (société en nom συλλεκSNC) :

برای ثبت شرکت از نوع مشارکت تجاری به حداقل دو شریک نیاز است. مسئولیت شرکا در قبال تعهدات و بدهی های این شرکت به میزان دارایی های شخصی هر یک خواهد بود. برای ایجاد مشارکت تجاری در فرانسه سرمایه اولیه مورد نیاز نیست. فعالیتهای تجاری شرکا باید تحت همین نام تجاری انجام شود.

 

سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در فرانسه :

سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت با توجه به نوع شرکت ثبت شده متفاوت است. به عنوان مثال، سرمایه اولیه برای ثبت شرکت سهامی ساده ۲۳.۰۰۰ یورو و سرمایه اولیه برای ثبت شرکت سهامی عام ۳۷.۰۰۰ یورو می باشد.

 

 

شرایط اخذ اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت :

ثبت شرکت در فرانسه نیز مانند برخی از کشورهای اروپایی به تنهایی منجر به دریافت اقامت نخواهد شد. بلکه برای دریافت اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت بایستی چندین شرط داشته باشید که عبارتند از :

۱- تایید طرح تجاری مطابق با نیازهای کشور فرانسه : طرح تجاری شما یا همان بیزینس پلن به تایید نهادهای مربوطه برسد. همچنین موضوع فعالیت شرکت شما باید مطابق با نیازهای سرمایه گذاری باشد.

۲- داشتن سابقه فعالیت در زمینه مورد نظر در کشور مبدا : لازمه ثبت شرکت در فرانسه این است که فرد در این زمینه دارای سابقه در کشور مبدأ خود باشد و در فرانسه نیز مالکیت کل سهام شرکت را داشته باشد.

۳- داشتن موقعیت ممتاز در شرکت : همچنین فرد متقاضی باید اثبات کند که در شرکت موقعیت ممتازی دارد. این شرکت باید توانایی پرداخت حقوقی برابر با 2.000 یورو در ماه داشته باشد. لازم به ذکر است که سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در فرانسه حدود 4.000 یورو خواهد بود .

پس از اینکه توانستید تمامی شرایط فوق را داشته باشید می توانید برای دریافت اقامت ۳ ساله فرانسه اقدام نمایید.

ثبت شرکت در فرانسه

مزایای ثبت شرکت در فرانسه :

  • امکان اخذ اقامت سه ساله پس از انجام مراحل لازم و داشتن ویژگی های لازم
  • پس از ثبت شرکت و دریافت اقامت از این طریق قادر خواهید بود که برای فرزندان وابسته زیر 25 سال و والدین بالای 65 سال نیز درخواست اقامت دهید.
  • برای ثبت شرکت در فرانسه ماندن و حضور در کشور الزامی نیست.
  • بعد از 5 سال فرصت درخواست اقامت دائم.
  • مالکیت 100% بدون نیاز به شریک محلی
  • امکان اخذ آسان ویزا برای تمامی نقاط دنیا
  • دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگن برای مسافرت،تجارت و اقامت طولانی مدت
  • قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در فرانسه:

  • پر نمودن فرم ثبت شرکت
  • کپی از آخرین مدرک تحصیلی
  • سند مالکیت و پرینت حساب بانکی
  • ارائه بیزینس پلن یا همان طرح تجاری
  • اسکن پاسپورت سهامداران و مدیر عامل
  • انتخاب نام شرکت
  • وکالتنامه که می بایست توسط موکل امضا شود.

مراحل ثبت شرکت در فرانسه :

برای ثبت شرکت در این کشور طی کردن مراحل زیر الزامی است :

۱- مرحله اول ؛ ارائه طرح تجاری :

پیش از انجام هر کاری باید طرح تجاری یا همان بیزینس پلن خود را آماده کنید. به این تزتیب می توانید اهداف و برنامه هایتان برای ایجاد کسب و کار در این کشور را برای مسئولین نهادهای مرتبط مشخص نمایید. لازم به ذکر است که بیزینس پلن خود را به گونه ای آماده کنید تا مورد نیاز این کشور باشد. در طرح تجاری باید مشخص نمایید که برای مخاطبان شما در این کسب و کار چه کسانی هستند. همچنین باید میزان سرمایه گذاری خود را مشخص نموده و برنامه خود برای چند سال آینده را تعیین نمایید.

 

مرحله دوم ؛ آیین نامه و ساختار :

پیش از انجام هر گونه اقدامی باید با قوانین ثبتی آن کشور آشنا شوید. بنابراین با مطالعه قوانین تجارت هر کشور بهتر می توانید شرکت مورد نیاز خود را برای ثبت انتخاب نمایید. پس از انتخاب نوع شرکت بایستی آیین نامه خود را یا با یک نماینده شرکت ثبت شده یا با وکیل تصویب نمایید.

 

مرحله سوم ؛ حساب بانکی تجاری:

در این مرحله نیاز به یک حساب بانکی در فرانسه دارید. نمایندگان ثبت شرکت باید به معرفی یک حساب بانکی در این کشور بپردازند.

 

مرحله چهارم ؛ سرمایه سپرده :

به منظور افتتاح حساب بانکی تجاری در فرانسه، باید حداقل 4000 یورو به عنوان سرمایه سپرده به حساب واریز کنید. اگرچه در قانون تجارت این کشور ذکر شده که حداقل 1 یورو مورد نیاز است اما در حال حاضر هیچ بانکی حاضر نیست تا با چنین مبلغ کمی اقدام به افتتاح حساب نماید.

 

مرحله پنجم ؛ آگهی قانونی :

در مرحله بعد باید اطلاعیه ای مبنی بر ثبت شرکت خود را در یک روزنامه معتبر مانند Le Parisien یا Les Echos منتشر کنید.

 

 مرحله ششم ؛ ادغام :

سپس بایستی تأییدات رسمی مورد نیاز از ادارات دولتی فرانسه مانند اداره امور مالیاتی و مرکز خدمات رسمی دریافت نمایید. به این ترتیب یک کد به عنوان کد ادغام به شما اعطا می شود که در مراحل بعدی به آن نیاز دارید.

 

مرحله هفتم ؛ ثبت نام :

پس از دریافت کد گواهی ادغام به یک شماره ثبت داده می شود که در واقع شماره شناسایی شرکت شما محسوب می شود. این شماره را باید روی تمامی اسناد و فاکتورهای رسمی بنویسید.

با ورود این کد، مدیر بانک می تواند حساب بانکی تجاری شما را فعال و سرمایه شما از حالت مسدود یا بلوکه خارج نماید. همچنین نامه ای از دفتر مالیات به همراه شماره مالیات بر ارزش افزوده و مشخصات تماس مأمور مالیات دریافت خواهید کرد.

 

مرحله هشتم ؛ استخدام حسابدار :

باید یک حسابدار حرفه ای فرانسوی به نام «متخصص خبره» تعیین کنید. او از نظر قانونی موظف است شما را با تمام قوانین مالیاتی به روز نگه داشته و از نظر قانونی مسئولیت حسن نیت حساب های شما را بر عهده بگیرد. همچنین می تواند در بازده مالیات و حقوق و دستمزد به شما کمک کند.