5/5 - (1 امتیاز)

ثبت شرکت در ابوظبی


در این مقاله قصد داریم تا نحوه ثبت شرکت در ابوظبی را به طور کامل و جامع خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. از آنجا که متقاضیان قابل توجهی برای راه اندازی کسب و کار در ابوظبی وجود دارد، لذا برآن شدیم تا تمامی نکات لازم برای ثبت شرکت در ابوظبی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

پیش از این در مقاله « ثبت شرکت در دبی » و « ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات » مراحل لازم برای ثبت شرکت در این کشور طبق آخرین مقررات سال ۲۰۲۲ را توضیح دادیم.

 

موجودیت های مختلف ابوظبی را مقایسه کنید LLC منطقه آزاد (FZ) دفتر شعبه دفتر نمایندگی
زمان گنجاندن 6 هفته 4 هفته 8 هفته 8 هفته
هزینه راه اندازی 24500 دلار آمریکا 26350 دلار آمریکا 37400 دلار آمریکا 14750 دلار آمریکا
حداقل سرمایه 41000 دلار آمریکا مختلف NA NA
دفتر فیزیکی مورد نیاز است آره آره آره آره
آیا تجارت در دبی مجاز است؟ آره آره آره خیر
آیا مجاز به امضای قرارداد فروش با مشتریان محلی هستید؟ آره آره آره خیر
آیا می توان برای ویزا اقدام کرد؟ آره آره آره آره
ثبت عمومی سهامداران و مدیران؟ آره خیر خیر خیر
قرار ملاقات های مورد نیاز LLC منطقه آزاد (FZ) دفتر شعبه دفتر نمایندگی
سهامداران 1 1 NA NA
مدیران / مدیران 2 1 NA NA
منشی شرکت آره آره آره آره
مدیران/نمایندگان مقیم خیر خیر آره آره
سهامدار محلی مورد نیاز است؟ آره خیر خیر خیر
حقایق کلیدی LLC منطقه آزاد (FZ) دفتر شعبه دفتر نمایندگی
نرخ مالیات شرکت ابوظبی 0% 0% 0% 0%
شرکت های قفسه ای آره آره خیر خیر
مشتری ملزم به سفر است خیر خیر خیر خیر

انواع ثبت شرکت در ابوظبی

ثبت شرکت در ابوظبی در سال 2022


مشاغلی که معمولا در ابوظبی توسط خارجی ها ترجیح داده می شود، شامل نهادهای منطقه آزاد و برای شرکت های شورای همکاری خلیج فارس، شعبه شرکت خارج از کشور آنها می باشد.

شرکت های LLC در ابوظبی نمی توانند 100٪ متعلق به افراد خارجی باشند و باید ٪51 سهام را به یک شهروند محلی امارات اعطا کند. در نتیجه، اکثر خارجیهایی که مایل به انجام تجارت در این کشور هستند، یک شرکت تجاری را انتخاب میکنند.

مشتریان ما مناطق آزاد ابوظبی را به عنوان یک پایگاه تولید و توزیع منطقه ای جذاب خواهند یافت. نهادهای منطقه آزاد ابوظبی می توانند در تمام بخش های اقتصادی دارای مالکیت کاملا خارجی باشند.

ابوظبی مالیات بر درآمد شرکتی یا شخصی و هیچ گونه مالیات تکلیفی دیگری را اعمال نمی کند.


مزایا و مشکلات ثبت شرکت در ابوظبی


مزایای ثبت شرکت در ابوظبی

یکی از مزیت های ثبت شرکت در ابوظبی این است که 9 درصد از ذخایر نفت اثبات شده و 5 درصد از گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد.

این کشور پنجمین صادرکننده بزرگ نفت در جهان بوده و بسیار ثروتمند است. در نتیجه امارات اشتهای سیری ناپذیری برای محصولات و خدمات بین المللی
دارد.

مزیت دیگر ثبت شرکت در ابوظبی این است که قانون تجارت آن توسط دولت امارات در حال بررسی و اصلاح است، مقررات جدید با هدف حذف یارهای غیرضروری اختیارات و ایجاد یک نظام حقوقی زادتر و يکپارچه تر است.

اقتصاد ابوظبی 7.5 درصد در سال رشد می کند و انتظار می رود تولید ناخالص داخلی سالانه تا سال 2030 پنج برابر شود. این واحه برای کارآفرینان خارجی است که به دنبال امضای قراردادهای بزرگ هستند.

تحول اقتصاد

ابوظبی در حال کاهش وابستگی خود به نفت است و موفقیت دبی را تکرار خواهد کرد و بخش های صنعتی و خدماتی خود را رشد خواهد داد. این تغيير اقتصادی عظیم، جایگزینی ارزانتر برای دبی است.

به عنوان مثال، ابوظبی به شدت در حال ساخت مناطق آزاد صنعتی برای تعریف و تمجید از دبی است.

ابوظبی برای رقابت با بخش گردشگری موفق دبی، به شدت در حال ساخت هتل ها ، پارک های تفریحی و موضوعی، مراکز خرید، مجتمع های مسکونی مجلل، گالری های هنری و موزه ها است.

امارات قصد دارد طی پنج سال آینده 230 میلیارد دلار در پروژه های مختلف گردشگری سرمایه گذاری کند. انتظار می رود تا سال 2020 امارات 4.9 میلیون گردشگر را جذب کند. این رشد فرصت های تجاری را برای سرمایه گذاران بین المللی ایجاد می کند.

دولت از شرکت های بین المللی دعوت می کند تا بخش های تجاری خود از جمله املاک، خدمات و گردشگری، مراقبت های بهداشتی، خدمات مالی و صنعتی را توسعه دهند. ما مشتریان بین المللی خود را تشویق می کنیم که این فرصت های سرمایه گذاری را دنبال کنند.

ماليات

یک نهاد ابوظبی یک راه عالی برای ثبت سود جهانی و در عین حال به حداقل رساندن مالیات های بین المللی است، زیرا امارات متحده عربی ۱) مالیات بر شرکت، ۲) مالیات بر درآمد شخصی، ۳) مالیات تکلیفی، ۴) مالیات بر ارزش افزوده و ۵) مالیات بر عایدی سرمایه را اعمال نمی کند.

فقط شرکت های نفت گاز و شعب بانک های خارجی به ترتیب 55% و 20% مالیات شرکت را پرداخت می کنند.

یک شرکت در ابوظبی یک وسیله برنامه ریزی مالیاتی عالی است که از مزایای 66 توافقنامه اجتناب از مالیات مضاعف با کشورهایی از جمله کانادا ، چین ، هند ، آلمان و سنگاپور برخوردار است.

خدمات مالی

ابوظبی به عنوان بزرگترین سرمایه مالی در منطقه خاورمیانه و آفریقا در جایگاه سوم قرار گرفت. مرکز منطقه آزاد مالی بازار جهانی صدها شرکت مالی، شرکت های بیمه، بانک ها و شرکت های مدیریت دارایی را در خود جای خواهد داد. کسب سود بدون مالیات در یک اقتصاد لیبرال بدون کنترل مبادله

بانک های امارات متحده عربی سپرده های نقدی انبوهی دارند و به عنوان یک پناهگاه امن تلقی می شوند. با توجه به عدم قطعیت در مورد اسرار بانکی جهانی هجوم عظیم سرمایه وجود دارد.

مزیت جغرافیایی

ابوظبی در مرکز تقاطع راه های تجاری شرق و غرب قرار دارد که اروپا و آسیا و همچنين آفريقا و آسیای مرکزی را به هم متصل می کند. این امر به تمام مشاغلی که در امارت ادغام شده اند قادر می سازد از جریان تجارت بین المللی بهره مند شوند.

خليج فارس از طریق بنادر دریایی خود در سطح جهانی ارتباط بسیار خوبی با نقاط مختلف جهان دارد و در نتيجه آن را به مرکز تجاری پیشرو در جهان تبدیل می کند.

پرواز در داخل و خارج از ابوظبی به هر نقطه دیگری از جهان به دلیل موقعیت عالی آن در خاورميانه بسیار آسان و سریع است.

انواع ثبت شرکت در ابوظبی

 


مشکلات ثبت شرکت در ابوظبی


کارآفرینان خارجی باید از چالش های زیر آگاه باشند:

از 1 ژانویه 2013 ، مؤسسات داخلی ابوظبی، مؤسسات خارجی ثبت شده در ابوظبی و شرکت های محدود که در قالب ۱) شرکت هلدينگ، ۲) بانکی، ۳) مركز توزيع و خدمات، ۴) تامین مالی و لیزینگ، ۵) مدیریت مالی، ۶) کسب و کار دفتر مرکزی، ۷) بیمه، ۸) هلدينگ مالکیت معنوی و حمل و نقل فعالیت می کنند، برای استخدام کارکنان محلی و اجاره یک دفتر فیزیکی مورد نیاز است.

هزینه ثبت شرکت در ابوظبی گران است از جمله ۱) هزینه های چندگانه دولتی، ۲) اجاره اجباری دفاتر، ۳) استخدام اجباری کارکنان و ۴) سرمایه سهام پرداخت شده.

به عنوان مثال، یک شرکت با مسئولیت محدود به حداقل 1000 دلار آمریکا سرمایه سهام پرداخت شده نیاز دارد.

همه شرکتهای ثبت شده در امارات متحده عربی باید مالکیت منتفع نهایی را ثبت نموده و اطلاعات مالک ذینفع را برای ثبت یا صدور مجوزهای مورد نیاز ارسال نمایند.

برای فروش کالا در داخل امارات، یک شرکت خارجی باید به طور قانونی یک شهروند اماراتی را به عنوان سهامدار یا نماینده منصوب کند. به عنوان مثال، یک شرکت با مسئولیت محدود LLC  در ابوظبی بايد %51 متعلق به یک شهروند امارات باشد.

اكثر ويزاها و مجوزهای شرکت توسط اتباع امارات متحده عربی حمایت می شود و به آنها کنترل غیرمستقیم بر تجارت می دهد.

رويه ها و قوانین تجاری همچنان اتباع امارات را بر خارجی ها در اختلافات بر سر تجارت و سرمایه گذاری ترجیح می دهند. اختلاف با سهامداران و نمایندگان امارات باعث ایجاد مشکلات جدی برای سرمایه گذاران خارجی می شود. دادگاه ها می توانند محدودیتهای احتیاطی را بر دارایی های شرکت تا زمان رسیدگی به یک اختلاف تجاری اعمال کنند.

شرکت های مورد حمایت دولت عبارتند از : ۱) شرکت های دولتی امارات ۲) شرکت های با اتباع اماراتی

اگر طلبکاران تقاضای انحلال کنند و حسابرسان دادگاه سوابق حسابداری ناقصی را در توضیح ورشکستگی بیایند، سهامداران و مدیران شخصا بدهی های معوق شرکت را پرداخت خواهند کرد.

سیستم حمل و نقل عمومی در امارت ابوظبی به طور کامل توسعه نیافته است. بنابراین، رفت و آمد از یک نقطه امارات به قسمت دیگر بدون ماشین شخصی بسیار ناخوشایند است.

مالکان منتفع نهایی

در سال 2020، امارات متحده عربی مقررات جدیدی را معرفی کرد که به موجب آن همه شرکت های اماراتی ملزم به حفظ و ارسال ثبت نام های ۱) سهامداران و ۲)  ذینفعان واقعی و ۳) مدیران خود می باشند. خوشبختانه، اطلاعات موجود در ثبت شرکت ها توسط مقامات محرمانه نگه داشته می شود


بهترین استفاده برای ثبت شرکت در ابوظبی


دروازه خاورمیانه و آفریقا

پس از دبی، ابوظبی بهترین دروازه تجاری بعدی به خاورمیانه و آفریقا است. دارای پیشرفته ترین زیرساخت های لجستیکی و حمل و نقل است که برای واردات خاورمیانه و آفريقا و صادرات کاملا مناسب است. این امکان صادرات بدون عوارض گمرکی به 17 کشور در خاورمیانه را فراهم می کند.

ابوظبی با سیاست های ساده واردات و صادرات و بدون محدودیت تجاری با سهميه، دومین شهر دوستدار تجارت در خاورمیانه و آفریقا محسوب می شود. نهادهای تجاری آن از وجهه مطلوبی در خاورمیانه و آفریقا برخوردارند.

قوانین استخدام لیبرال آن واجد شرايط ترین نیروی کار را جذب می کند.

هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری داخلی ، حساب های ارزی، با بازگرداندن سرمایه و درآمد وجود ندارد.

ستاد منطقه ای

اكثر شهرهای خاورمیانه و آفريقا نگاه مثبتی به شرکت های خارجی ندارند. در مقابل، ابوظبی دارای قوانین مطلوب برای کارآفرینان خارجی است که از منافع سرمایه گذاران محافظت می کند.

این یک ستاد عالی معاف از مالیات است که از شرکت های تابعه منطقه ای به شکل سود سهام ، هزینه های مدیریت و حق امتیاز استخراج می کند .

قطب صنعتي

ابوظبی در حال ایجاد مناطق صنعتی در کلاس جهانی است تا فرآيند تنوع اقتصادی را با اولویت بخش های پتروشیمی، مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع فلزی، صنایع غذایی، خدمات نفت و گاز و بخشهای حمل و نقل ایجاد کند. با هزینه کم نیروی کار و اجاره زمین، همراه با هزینه های کم آب و برق، ما مشتریان بین المللی خود را تشویق می کنیم تا این فرصت های سرمایه گذاری را دنبال کنند.