به این نوشته چند امتیاز می دهید؟

انواع ثبت شرکت در ابوظبی


انواع ثبت شرکت در ابوظبی یکی از متداولترین سوالات متقاضیان ثبت شرکت در ابوظبی است. پیش از اینکه برای ثبت شرکت در هر منطقه ای اقدام کنید، بهتر است با انواع شرکت های قابل ثبت در آن منطقه آشنا شوید.

چندین نوع شرکت در ابوظبی قابل ثبت است که مرسوم ترین آنها یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) و شرکت منطقه آزاد ابوظبی (FZ) است.

همه شرکت‌های ثبت‌شده در امارات متحده عربی باید 1) ثبت مالکیت نهایی خود (UBO) را ایجاد و نگهداری کنند و ب) داده‌های UBO را به ثبت یا مرجع صدور مجوز مربوطه ارسال کنند.


شرکت با مسئولیت محدود (LLC)


رایج ترین نوع شرکت در میان انواع ثبت شرکت در ابوظبی، شرکت مسئولیت محدود است که برای انجام کلیه فعالیت های تجاری در ابوظبی استفاده می شود. این شرکت یک شخص حقوقی یا “شخص” جداگانه است. به ویژه، یک شرکت از صاحبان، سهامداران و افرادی که آن را اداره می کنند، یعنی مدیران، جدا است.

یک شرکت با مسئولیت محدود باید 1) حداقل یک مدیر و دو سهامدار و 2) حداقل سرمایه سهام صادر شده 41000 دلار آمریکا را منصوب کند.

شرکت های LLC مجاز به شرکت در کلیه فعالیت های تجاری یا صنعتی هستند.


قرارداد سهامدار با یک تبعه امارات متحده عربی


پیش از آشنایی کامل با انواع ثبت شرکت در ابوظبی، بد نیست تا درخصوص وجود شریک اماراتی در شرکت اطلاعاتی داشته باشید.

قانون شرکت امارات متحده عربی به شرکت های خارجی اجازه می دهد تا پیش نویس ترتیبات تقسیم سود منعطف و متفاوت ، مستقل از درصد سهام امارات را تهیه کنند. مشاوران ما به مشتریانی که به دنبال ثبت شرکت در ابوظبی هستند، در این امر کمک خواهند کرد.

به وسیله توافق نامه قانونی سهامداران، این تبعه امارات متحده عربی شریک خاموشی است که در فعالیت های روزانه شرکت ابوظبی دخالت نخواهد کرد. سرمایه گذار خارجی قانوناً از قدرت کامل برای اداره فعالیت های تجاری و حساب بانکی شرکت برخوردار است.

قرارداد سهامداران هر دو توسط سرمایه گذار خارجی و شریک داخلی امارات امضا خواهد شد و طرفین از آن مطلع خواهند بود. توافق سهامداران از نظر قانونی در دادگاه های ابوظبی معتبر است تا هر گونه اختلاف بین سرمایه گذار خارجی و شریک داخلی را داوری کند.

اگرچه شرکت های خارجی ترجیح می دهند LLC را با یک شریک خاموش تأسیس کنند، اما داشتن یک سهامدار فعال محلی مزایایی دارد.

مزایای داشتن شریک اماراتی عبارتند از:

1) معرفی به مشتریان و تامین کنندگان بالقوه، 2) اولویت در تخصیص قراردادهای دولتی، 3) هدایت از طریق بوروکراسی دولتی، 4) کمک به امور مهاجرت و ویزا.

لازم به ذکر است که اکثر ویزاها و مجوزهای شرکت توسط اتباع امارات متحده عربی حمایت می شود و به آنها کنترل غیرمستقیم بر تجارت را می دهد .

اساسنامه شرکت 100% حقوق مدیریت را به نفع سهامداران خارجی اقلیت تعیین می کند. به عنوان مثال، حداقل 75 درصد نرخ درصد به نفع هر قطعنامه قبل از تصویب، در نتیجه به هر دو طرف در هر زمان حقوق مسدودسازی متقابل در سطح سهامداران می دهد.

یک قرارداد مدیریت جداگانه بین LLC و شرکای خارجی، که شرکای خارجی (به طور مشترک) را به عنوان مدیران LLC تعیین می کند. سپس LLC درصد معینی از گردش مالی را مستقیماً به عنوان حق‌الزحمه مدیریت به شرکای خارجی پرداخت می‌کند که به نوبه خود باعث کاهش سود تقسیمی بین سهامداران می‌شود.


شرکت خدمات حرفه ای ابوظبی


شرکت خدمات حرفه ای ابوظبی، یکی از انواع ثبت شرکت در ابوظبی به شمار می رود. سرمایه گذار خارجی می تواند یک شرکت ابوظبی LLC را برای ارائه خدمات حرفه ای بدون داشتن شریک ملی امارات متحده عربی ایجاد کند.

خدمات حرفه ای شامل مشاوره حقوقی و حسابداری، مشاوره فناوری اطلاعات و مدیریت و مشاوره بازاریابی است. این نوع نهاد تجاری به عنوان یک شرکت تجاری مدنی نیز شناخته می شود.

در حالی که شرکت مسئولیت محدود در ابوظبی می تواند 100٪ متعلق به فرد خارجی باشد، یک تبعه امارات متحده عربی باید به عنوان نماینده خدمات محلی تحت یک قرارداد نمایندگی که توسط یک دفتر اسناد رسمی تأیید شده است منصوب شود.

لازم به ذکر است که نماینده خدمات هیچ دخالت مستقیمی در تجارت ندارد و نقش او محدود به اخذ مجوزها، کارت های کار و حمایت از ویزای اقامت است. به او مبلغی مقطوع و/یا درصدی از سود یا گردش مالی پرداخت می شود.


شرکت های منطقه آزاد


یکی از انواع ثبت شرکت در ابوظبی، شرکت منطقه آزاد می باشد. ادغام یک شرکت در مناطق آزاد برای شرکت های خارجی که قصد استفاده از امارات متحده عربی را به عنوان پایگاه تولید یا توزیع منطقه ای دارند، مناسب است و بخش عمده ای از تجارت آنها در خارج از امارات انجام می شود. مناطق آزاد عمدتاً برای شرکت های وارداتی و صادراتی است که فقط به یک دفتر در ابوظبی نیاز دارند.


یک شعبه خارجی و یک نمایندگی خارجی


یکی از انواع ثبت شرکت در ابوظبی، ثبت شعبه خارجی و یا یک نمایندگی خارجی در ابوظبی است.

در قانون شرکت‌های تجاری، شعب و دفاتر نمایندگی شرکت‌های خارجی در امارات متحده عربی را تنظیم می‌کند و تصریح می‌کند که می‌توانند 100٪ مالکیت خارجی داشته باشند، مشروط بر اینکه یک نماینده یا حامی محلی تعیین شود. فقط شرکت های تولیدی و ساختمانی خارجی مجاز به تأسیس این نوع نهادهای تجاری هستند.

شعبه ابوظبی یک شرکت خارجی مجاز به صدور صورتحساب از مشتریان امارات، امضای قراردادهای فروش محلی و دریافت درآمد از مشتریان است. یک نماینده یا توزیع کننده محلی امارات متحده عربی باید برای حمایت از ویزاها و مجوزها منصوب شود.

در حالی که یک دفتر نمایندگی ابوظبی 100٪ متعلق به فرد خارجی و تحت کنترل است، فروش مستقیم در داخل امارات مجاز نیست. چنین دفتری فقط به فعالیت هایی مانند ۱) ترویج تجارت شرکت مادر و ۲) تحقیقات بازار مشغول است. یک نماینده یا توزیع کننده محلی امارات متحده عربی باید برای فروش کالاها و ارائه خدمات به شرکت های محلی منصوب شود.

قبل از اینکه دولت مجوز شعبه یا دفاتر نمایندگی شرکت های خارجی را صادر کند، باید ضمانت نامه بانکی 13700 دلار آمریکا به وزارت بازرگانی ارائه شود.

دفاتر شعب ابوظبی نمی توانند کالاها را بفروشند یا توزیع کنند (اما می توانند خدمات ارائه دهند) مگر اینکه شعبه های شرکت های ثبت شده امارات باشند.

یک شرکت خارجی می تواند شعبه ابوظبی ایجاد کند مشروط بر اینکه توسط شورای اجرایی و وزارت اقتصاد و بازرگانی فدرال تایید شده باشد، مجوز مناسب از شهرداری ابوظبی اعطا شود و به عنوان عضوی از اتاق بازرگانی ابوظبی پذیرفته شود.

انواع ثبت شرکت در ابوظبی


سرمایه گذاری مشترک


جوینت ونچر یک قرارداد قراردادی بین یک طرف خارجی و یک طرف داخلی است که مجوز فعالیت تجاری مورد نظر را دارد. سرمایه گذاری های مشترک در امارات متحده عربی به شکل LLC تأسیس می شود که 51٪ آن متعلق به یک تبعه امارات است، اما نسبت توزیع سود و زیان می تواند متقابل باشد.

شرکت خارجی با مشتریان به نام شریک داخلی معامله می کند که شریک دوم تمام مسئولیت را بر عهده دارد. در عمل، سرمایه گذاری های مشترک به عنوان ارائه یک ساختار مناسب برای شرکت هایی که با هم در پروژه های خاص کار می کنند، دیده می شود.


شرکت های انحصاری


خارجی ها مجاز به سرمایه گذاری در ابوظبی به عنوان تاجر انحصاری به نام شخصی خود هستند. برای ثبت این نوع شرکت، حداقل سرمایه 37000 دلار آمریکا مورد نیاز است و مالک انحصاری باید یک تبعه امارات متحده عربی را به عنوان نماینده خدمات خود منصوب کند. این نوع نهاد تجاری توسط پزشکان، مهندسان و وکلا استفاده می شود.


شرکت سهامی عام (PSC)


یکی از انواع ثبت شرکت در ابوظبی، شرکت سهامی عام نام دارد. برای پروژه‌ها یا عملیات بزرگ که شامل سرمایه‌گذاری کلان وجوه یا افزایش سرمایه خصوصی یا عمومی است، مناسب است.

اگر مشتری ما قصد دارد سهام خود را برای افزایش سرمایه به عموم مردم عرضه کند، توصیه می کنیم یک شرکت سهامی عام تشکیل دهید. این نوع نهاد مشابه یک شرکت سهامی عام بریتانیا یا aktiengesellschaft آلمان (AG) است.

یک شرکت سهامی عام مستلزم 1) حداقل سرمایه سهام 2.7 میلیون دلار آمریکا است. 2) حداقل 10 بنیانگذار که حداقل 51٪ آنها متعلق به اتباع امارات باشد. 3) هیئت مدیره متشکل از حداقل سه تا حداکثر پانزده نفر. رئیس و اکثریت مدیران باید اتباع امارات متحده عربی باشند.

این قانون تصریح می کند که شرکت هایی که به فعالیت های بانکی، بیمه ای یا مالی می پردازند باید به عنوان شرکت سهامی عام اداره شوند.


انجام تجارت در ابوظبی بدون شرکت محلی


برای به حداقل رساندن هزینه های تجاری، مشتریان ما گاهی اوقات استراتژی های زیر را اجرا می کنند:

از طریق یک نماینده یا توزیع کننده محلی، یک شرکت خارجی مجاز است کالاها و خدمات خود را مستقیماً به مشتریان امارات بفروشد.

شرکت‌های خارجی همچنین می‌توانند امتیاز خود را به نماینده تجاری یا توزیع‌کننده بفروشند و نیازی به استخدام کارکنان محلی و ایجاد یک شرکت محلی را از بین ببرند. به عنوان مثال می توان به هرتز، باسکین رابینز و پیتزا هات اشاره کرد.


مشارکت ابوظبی


اتباع خارجی مجاز به ایجاد شراکت ابوظبی نیستند. این نهادها فقط به اتباع امارات متحده عربی محدود می شوند.


جدول مقایسه انواع ثبت شرکت در ابوظبی


حال که با انواع ثبت شرکت در ابوظبی آشنا شدید، می توانید با مطالعه جدول زیر مقایسه ای از آنها داشته باشید.

 

LLC منطقه آزاد (FZ) دفتر شعبه دفتر نمایندگی
آیا مجاز به صدور فاکتور فروش هستید؟ آره آره آره خیر
آیا مجاز به امضای قرارداد هستید؟ آره آره آره خیر
مجاز به واردات کالا هستید؟ آره آره خیر خیر
مجاز به صادرات کالا؟ آره آره آره خیر
آیا باید یک نماینده خدمات امارات متحده عربی تعیین کرد؟ آره خیر آره آره
کاملاً خارجی است؟ خیر آره آره آره
حساب بانکی امارات مجاز است؟ آره آره آره آره
آیا می توان دفتر در دبی اجاره کرد؟ آره آره آره آره
آیا می توانید تجارت خود را در دبی انجام دهید؟ آره خیر آره خیر
آیا می توان برای ویزای مهاجرت اقدام کرد؟ آره خیر خیر خیر
آیا می توان در امارات کارمند استخدام کرد؟ آره خیر خیر خیر
دوره ثبت نام 6 هفته 4 هفته 8 هفته 8 هفته
شرکت های قفسه مجاز هستند؟ خیر خیر خیر خیر
حداقل سهامداران 1 1 N/A N/A
حداقل مدیران مجاز 2 1 N/A N/A
حداقل سرمایه 41000 دلار آمریکا مختلف N/A N/A
سهام حامل ؟ آره آره N/A N/A
ثبت عمومی؟ آره خیر خیر خیر
حسابداری سالیانه؟ آره آره خیر خیر
مدیران شرکت مجاز هستند؟ آره آره آره آره
منشی شرکت مقیم دبی مورد نیاز است؟ آره آره آره آره
خرید ملک امارات؟ آره خیر آره آره
نیاز به سفر دارید؟ خیر خیر خیر خیر
اظهارنامه مالیاتی سالانه؟ آره آره خیر خیر
صورتهای مالی سالانه حسابرسی شده؟ آره آره خیر خیر
تمدید سالیانه مجوز؟ آره آره آره آره
مدیر ملی امارات متحده عربی یا سهامدار مورد نیاز است؟ آره خیر N/A N/A
آیا سهام خود در سایر شرکت های امارات متحده عربی مجاز است؟ آره آره خیر خیر
هزینه های دولتی 6700 دلار آمریکا 2950 دلار آمریکا 7950 دلار آمریکا 7950 دلار آمریکا
سپرده دولتی خیر خیر 50000 درهم 50000 درهم
هزینه های مشاوران ما 24500 دلار آمریکا 26350 دلار آمریکا 36840 دلار آمریکا 14750 دلار آمریکا

مجوزهای تجاری ابوظبی


حال که با انواع ثبت شرکت در ابوظبی آشنا شدید، بهتر است بدانید که یک شرکت ابوظبی پس از ثبت شرکت و قبل از شروع فعالیت خود، بایستی مجوز کسب و کار را دریافت نماید. بیشتر مجوزها توسط وزارت توسعه اقتصادی (DED) صادر می شود. برای اطلاعات بیشتر به نکات زیر مراجعه کنید:

برای دریافت مجوز، تیم مشاوران ما فرم درخواست را آماده می کند. ما همچنین چندین سند از جمله ۱) گواهی تاسیس شرکت را ارائه خواهیم داد. ۲) اسناد مدیر و سهامدار ۳) اساسنامه محضری ۴) قرارداد اجاره فضای اداری و فضای صنعتی (در صورت نیاز) ۵) طرح تجاری تفصیلی.

مجوز اعمال شده به فعالیت های تجاری پیشنهادی شرکت مشتری ما بستگی دارد. علاوه بر این، به احتمال زیاد علاوه بر موارد فوق، مدارک بیشتری برای اخذ مجوز مجوز درخواست خواهد شد. در ادامه می توانید لیستی از مجوزهای مورد نیاز برای انواع ثبت شرکت در ابوظبی را ملاحظه نمایید.


مجوز تجاری


این مجوز برای شرکت هایی صادر می شود که در فعالیت های تجاری عمومی فعالیت دارند. این فعالیت ها تحت قانون فدرال شماره 18، 1993 تعریف شده است.

نمونه‌هایی از مشاغل تجاری عبارتند از: ۱) شرکت‌های بازرگانی عمومی، ۲) شرکت‌های ساختمانی و املاک، ۲) شرکت‌های حمل‌ونقل، ۴) پیمانکاران تجاری و ۵) بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها.


پروانه شغلی


این مجوز برای مشاغلی صادر می شود که در آن افراد از توانایی های ذهنی و فکری خود استفاده می کنند. استعدادها؛ و توانایی خدمت به مشتریان خود. نمونه‌هایی از این گونه مشاغل عبارتند از : ۱ ) موسسات حسابداری و حسابرسی ، ۲) شرکت های حقوقی، ۳) شرکت های مشاوره و ۴) شرکت های تحقیق و توسعه.


مجوز حرفه ای


این مجوز برای صنعتگران و سایر متخصصانی که شخصاً به یک صنعت خاص مشغول هستند صادر می شود. این افراد ممکن است به تنهایی یا با حداکثر 5 نفر کار کنند. نمونه هایی از این گونه صنایع دستی عبارتند از: ۱) نجاری ، ۲) آهنگری و ۳) فولادسازی.


پروانه صنعتی


این مجوز برای مشاغلی صادر می شود که مایل به راه اندازی عملیات تولیدی در ابوظبی هستند. برای استفاده از این مجوز، مشتریان ما باید قرارداد اجاره فضای صنعتی را تضمین کنند. علاوه بر این، برخلاف مجوزهای فوق، این مجوز توسط شرکت مناطق تخصصی اقتصادی (ZonesCorp) صادر خواهد شد.


مجوز گردشگری


این مجوز توسط سازمان گردشگری و فرهنگی ابوظبی (TCA) صادر شده است. مشاغلی که خدمات مرتبط با گردشگری مانند هتل ها، آژانس های مسافرتی، اجاره قایق و غیره را ارائه می دهند، باید این مجوز را تضمین کنند.