به این نوشته چند امتیاز می دهید؟

خرید از اسنپ مارکت با کالابرگ


مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نحوه خرید از اسنپ مارکت با کالابرگ را تشریح کرد.

سیدرضا یحیوی با بیان اینکه ۴۱ میلیون نفر امکان بهره‌مندی از امتیاز تشویقی طرح کالابرگ الکترونیک را دارند، اظهار کرد:

در راستای تسهیل خرید مردم، وزارت رفاه با فروشگاه‌های اینترنتی مکاتباتی انجام داده تا امکان خرید از این فروشگاه‌ها نیز فراهم شود که در حال حاضر امکان خرید از اسنپ‌مارکت با کالابرگ فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر امکان خرید از اسنپ مارکت با کالابرگ برای ۹ دهک درآمدی فعال است اما بهره‌مندی از امتیاز تشویقی تنها مشمول دهک‌ یک تا پنج درآمدی است.

خرید از اسنپ مارکت با کالابرگ


مراحل خرید از اسنپ مارکت با کالابرگ


مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: به عبارتی اگر افراد مذکور مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌ خود را از میان کالاهای اساسی تعریف شده در طرح کالابرگ الکترونیک، خریداری و مصرف کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی خواهند شد.

همچنین تورمی که تا پایان سال به‌روی این اقلام ایجاد می‌شود، توسط دولت پوشش داده خواهد شد. یحیوی در ادامه نحوه خرید از اسنپ مارکت با کالابرگ را تشریح و خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط اسنپ‌مارکت متصل به طرح و در حال ارائه خدمت است.

در خرید اینترنتی هم در صورت هزینه کرد ۲۰۰ هزار تومان از یارانه برای خرید ۱۱ قلم، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی به شخص مشمول تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امکان عرضه لبنیات سنتی و حبوبات به صورت فله در طرح کالابرگ الکترونیک فراهم شده است، افزود: هم‌اکنون طرح کالابرگ الکترونیکی دهک‌های اول تا پنجم درآمدی را شامل می‌شود.

استفاده از کالابرگ الکترونیک کاملاً داوطلبانه و اختیاری است و خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه اعتبار خود را برای خرید کالابرگ اختصاص بدهند. چنانچه تمایل به خرید کالابرگ نبود همچون گذشته افراد می‌توانند از یارانه نقدی خود استفاده کنند.

در این طرح قیمت کالاها بر اساس نرخ شهریور سال ۱۴۰۱ عرضه می‌شود و دولت طبق سبد کالای مشخص شده مابه‌التفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می‌کند.

«همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند از طریق سامانه «شما» به نشانی https://shoma.sfara.ir و نصب اپلیکیشن شما از وجود فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های متصل به طرح و نزدیک به محل سکونتشان با خبر و با شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.»

افراد پس از نصب اسنپ مارکت در تلفن همراه خود و ورود به برنامه «خریدار»، کالاهای موردنیاز خود را انتخاب کرده و پس از طی مراحل خرید، در مرحله آخر و قبل از واریز وجه، گزینه «استفاده از کالابرگ» را انتخاب و باید رمز یکبار مصرف ۸ رقمی دریافتی از اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار) یا کد USSD اعلام شده به شماره #۱۴۶۳*۵۰۰* را وارد کنند.

وی ادامه داد: سپس اعتبار کالا برگی سرپرست خانوار محاسبه می‌شود و می‌توانند هنگام خرید از یارانه خود استفاده کنند.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اعلام کرد در حال حاضر امکان استفاده از اعتبار مهرماه در طرح کالابرگ الکترونیک برای یارانه بگیران فراهم است.

یحیوی این را هم گفت که در حال اتصال سایر فروشگاه‌های اینترنتی نیز به طرح خرید از اسنپ مارکت با کالابرگ هستیم تا بتوانیم دسترسی مردم را به این طرح بزرگ آسان‌تر کنیم.