اقامت دانمارک با ثبت شرکت


ثبت شرکت در دانمارک و اخذ اقامت دانمارک با ثبت شرکت دو مقوله کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. چنانچه فرد قصد داشته باشد تا از طریق ثبت شرکت در دانمارک اقامت این کشور را دریافت کند بایستی یک کسب و کار جدید که اصطلاحا به آن استارت آپ گفته می شود ایجاد نماید.

در مقاله « ثبت شرکت در دانمارک » درباره مراحل و مزایای ثبت شرکت در این کشور به تفصیل صحبت کردیم. پیشنهاد ما این است که پیش از اینکه درباره نحوه دریافت اقامت دانمارک از طریق ثبت شرکت مطالعه کنید حتما به مقاله فوق رجوع نمایید.

لازم به ذکر است که برای دریافت اقامت دانمارک با ثبت شرکت باید یک شرکت استارت آپی راه اندازی نمود. اما این شرکت و کسب و کار نوپا باید از یک سری شرایط ویژه برخوردار باشد تا بتوان از این طریق اقامت دانمارک را اخذ کرد. برای آگاهی از این شرایط با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

اقامت دانمارک با ثبت شرکت

قوانین ثبت شرکت در دانمارک

واضح است که برای اطلاع از نحوه دریافت اقامت دانمارک با ثبت شرکت، می بایست ابتدا با قوانین ثبت شرکت در دانمارک آگاهی کافی داشته باشد.

لازم به ذکر است که قوانین ثبت شرکت در دانمارک و دریافت اقامت دانمارک با ثبت شرکت، برای افرادی که قصد ایجاد کسب و کار موقت و ایجاد کسب و کار دائمی دارند متفاوت است.

در صورتی که افراد قصد داشته باشند تا به طور موقت شرکتی را ثبت و کسب و کاری را راه اندازی کنند – برای مثال کار در یک پروژه عمرانی – باید دو قانون مهم را از ابتدا بدانند:

  1. ابتدا باید فعالیت تجاری خود را در سازمان ثبت کسب و کار فعالان خارجی ثبت کنند (RUT).
  2. باید قوانین کشور دانمارک در خصوص امنیت و مسائل پزشکی را رعایت کنند.

همینطور قوانین دیگری در خصوص مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد و خدمات اجتماعی نیز می باشد که باید از آن مطلع بود.

همینطور برای اجرای برخی مشاغل و فعالیت ها مانند مشاغلی نظیر الکترونیک مجوز فعالیت خاصی بگیرید.

آیا دانستن زبان دانمارکی ( دنیش ) برای ثبت شرکت در دانمارک و دریافت اقامت دانمارک با ثبت شرکت الزامی است؟

ممکن است برای برخی از افرادی که قصد دریافت اقامت دانمارک با ثبت شرکت دارند، این سوال پیش آید که آیا باید به زبان دنیش مسلط بود؟

همانطور که می دانید زبان رسمی کشور دانمارک زبان دنیش می باشد. خوشبختانه برای کسب و کار در کشور دانمارک دانستن زبان انگلیسی کافی می باشد و همینطور تمامی فرم های دولتی و ثبت شرکت میتواند به زبان انگلیسی هم ارائه شود.

چنانچه یک فرد خارجی یک شرکت را در دانمارک به ثبت برساند این شرکت از نظر ماهیت حقوقی شرکت خارجی تلقی می شود ولی اگر یک شخص با نام کاربری (Nameid) قصد ایجاد یک شرکت را در دانمارک داشته باشد این شرکت دانمارکی تلقی می شود.

مالیات و ارزش افزوده ثبت شرکت در دانمارک

برای اقامت دانمارک با ثبت شرکت لازم است که پس از فروش کالا به دولت دانمارک مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود. همجنین در صورتی که شرکت در دانمارک افراد دانمارکی استخدام کرده باشد باید طبق قانون کار دانمارک، مالیات بر درآمد کارکنان را نیز بپردازد.

مراحل آنلاین ثبت شرکت در دانمارک

برای ثبت یک شرکت در صورتی که فرد NameID داشته باشد می تواند شرکت دانمارکی را به ثبت برساند. ثبت شرکت به صورت آنلاین نیز در دانمارک امکان پذیر است که از طریق سامانه ثبت شرکت آنلاین در دانمارک انجام می شود.

در صورتی که فرد NameID ندارد می تواند با ثبت گزینه « ثبت نام یک شرکت غیر دانمارکی » کد CVR دریافت کند.

 

اخذ اقامت دانمارک با ثبت شرکت استارت آپ StartUp

استارت آپ ها اخیرا یکی از روش های اخذ اقامت کشورهای اروپایی محسوب می شوند. به این صورت که افرادی که نو آوری های خاص و توان ایجاد کسب و کار با ایده های خلاقانه داشته و قادر خواهند بود تاثیر مثبتی بر اقتصاد آن کشور داشته باشند، امتیازاتی به آنها تعلق گیرد. یکی از این امتیازات اعطای اقامت دانمارک می باشد.

لازم به ذکر است که انواع ویزاهای استارت آپ و اخذ اقامت از این روش در بسیاری از کشورها مانند اتریش ، آلمان ، کانادا ، آمریکا و … نیز وجود دارد. همین امر نشان دهنده میزان استقبال بالای کشورهای پیشرفته از نوآوران اقتصادی و پیشگامان در تکنولوژی و کسب و کار می باشد.

حمایت دولت دانمارک از استارت آپ ها :

کشور دانمارک صنعت بسیار قوی و رو به رشدی دارد و دولت این کشور از استارت آپ ها و نوآوران اقتصادی حمایت زیادی می کند. به همین دلیل این کشور نیز برای پیشرفت اقتصاد خود به نوآوران اقتصادی این اجازه را داده تا در این کشور فعالیت اقتصادی خود را انجام دهند.

دلیل این حمایت های دولت دانمارک از استارت آپ ها تاثیر مثبت اقتصادی و ایجاد مشاغلی است که از راه اندازی یک کسب و کار جدید و پر ایده ایجاد می شود.

چنانچه طرح تجاری فرد مورد تائید قرار گیرد به وی اقامت و مجوز کار ۲ ساله اعطا شده که برای ۳ سال دیگر نیز قابلیت تمدید دارد. لازم به ذکر است که برای تمدید کسب و کار فرد باید سود ده و همچنان فعال باشد.

برای اینکه طرح تجاری فرد مورد تائید قرار گیرد باید پتانسیل رشد اقتصادی بالایی داشته و در مقیاس اقتصاد اروپا کسب وکار قوی ای محسوب شود.

توجه داشته باشید که کسب و کارهایی مانند رستوران ، فست فود ، واردات و صادرات ، کسب وکار های کوچک شامل این نوع اقامت نمی شوند. بلکه اکثر بیزینس پلن ها و طرح های تجاری در زمینه های IT , ICT , technology  مورد پذیرش می باشند.

 

مزایای اقامت دانمارک با ثبت شرکت استارت اپ

  • رتبه اول بین کشورهای اروپایی در زمینه استارت آپ ها
  • رتبه اول جهان برای کسب و کار و بیزینس
  • شادترین مردم جهان در سال ۲۰۱۶
  • کپنهاگن بهترین شهر جهان برای زندگی در سال ۲۰۱۴

نکته بسیار جالب این است که اقامت دانمارک با ثبت شرکت می تواند به  ۳ نفر نیز که اقدام به ایجاد یک طرح تجاری و یک کسب و کار موفق نموده اند اعطا گردد.

 

شرایط اخذ اقامت دانمارک با ثبت شرکت :

ایده تجاری شخص باید توسط مسئولین و متخصصین کسب و کار دانمارک تائید شود. (توجه شود سالیانه فقط به ۷۵ نفر این نوع اقامت اهدا میشود)

شخص باید طی مدت حضور خود در دانمارک بتواند از نظر مالی خود را حمایت کند. حدود ۲۰ هزار یورو برای یک سال برای یک شخص مجرد برآورد هزینه گردیده است.

شخص باید نقش مهم و فعالی در روند و پیشروی کسب و کار داشته باشد. (حضور فرد باید برای وجود و ادامه فعالیت تجاری مهم باشد)

 

حقوق و مزایای اخذ اقامت دانمارک با ثبت شرکت :

سرمایه گذاری و استارت آپ از طریق ثبت شرکت در دانمارک مزایای قانونی برای فرد دارد و فرد شامل حقوق اجتماعی می شود که از مهمترین این حقوق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حق کار در دانمارک در شغلی که فرد ایجاد کرده است.
  • حق اقامت: فرد حق اقامت در دانمارک را دارد و حتی می تواند تا ۶ ماه از سال را در کشور های دیگر حوزه شینگن اقامت داشته باشد.
  • حقوق اجتماعی: فرد از این روش باید خود را حمایت کند. برخی حمایت های اجتماعی مثل حقوق بیکاری و حق مسکن به وی تعلق نخواهد داشت مگر پس از اخذ اقامت دائم کشور دانمارک.
  • آموزش زبان دانمارکی: با این نوع اقامت به فرد اجازه حضور در کلاس های زبان دانمارکی به صورت رایگان اعطا می شود.
  • اقامت اعضای خانواده : این نوع اقامت به همسر و فرزندان فرد متقاضی نیز اعطال گردیده و همچنین به همسر فرد اجازه کار داده می شود.