ثبت شرکت در آمریکا

در این مقاله قصد داریم تا هرآنچه لازم است درباره ثبت شرکت در آمریکا بدانید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. انواع شرکت های قابل ثبت در این کشور، هزینه ثبت شرکت و مراحل ثبت نمودن شرکت در آمریکا از مهمترین مباحثی است که در این مطلب گنجانده شده است. پس برای اطلاع از نحوه ثبت شرکت در آمریکا با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

نکته بسیار مهمی که برای ثبت شرکت در این کشور لازم است بدانید آن است که دولت آمریکا صرفا با ثبت شرکت در کشورش به شما اقامت آمریکا اعطا نخواهد کرد. همچنین در مبحث انواع ثبت شرکت خواهیم گفت که افراد غیر مقیم قادر به ثبت هر نوع شرکتی که بخواهند نیستند.

 

انواع ثبت شرکت در آمریکا :

پیش از اینکه برای ثبت شرکت در هرکشوری اقدام کنید بایستی با قوانین ثبتی آن کشور و انواع شرکت های قابل ثبت در آن کشور آشنایی داشته باشید. در صورتی که ندانید که قوانین هر کشور برای ثبت انواع شرکت ها چگونه است نمی توانید پرونده درخواست ثبت شرکت خود را با موفقیت به نتیجه مطلوب برسانید.

شرکت های قابل ثبت در آمریکا عبارتند از :

۱- شرکت سهامی (corporation) :

این دسته از شرکت ها تحت مالکیت سهامداران آن قرار دارند. معمولا زمانی اقدام به ثبت شرکت سهامی می نمایند که فعالیت آن شرکت در دسته مشاغل با ریسک متوسط یا بالا باشد. زیرا در صورت برخورد با مشکل می توانند به انتقال سهام و عمومی کردن بپردازند و از این طریق افزایش سرمایه داشته باشند. شرکت های سهامی در انواع زیر قابل ثبت هستند :

 

۱-۱- شرکت سهامی C corp :

شرکت سهامی C corp  شرکتی است که ماهیت حقوقی مستقلی از صاحبانش دارد. لازم به ذکر است که هزینه ثبت شرکت های سهامی بیشتر از سایر شرکت ها است. مالیات به این نوع شرکت تعلق می گیرد و در برخی از موارد شما بایستی دوبار مالیات پرداخت کنید. یک بار زمانی که شرکت به سود رسیده و بار دوم زمانی که این سود بین سهاداران تقسیم می شود.

شرکت های سهامی مستقل از سهامدارانشان می تواند به فعالیت خود ادامه دهد. به عبارت دیگر چنانچه سهامداری شرکت را ترک و یا سهامش را بفروشد، C corp می تواند به آسانی به فعالیت خود ادامه دهد.

همچنین شما در شرکت های سهامی قادر به افزایش سرمایه بوده و از طریق فروش سهام می توانید سرمایه خود را افزایش دهید.

 

۲-۱- شرکت سهامی S corp :

در شرکت C corp گفتیم که این شرکت باید دو بار برای پرداخت مالیات اقدام نماید. برای رفع این مشکل شرکتی طراحی شده به نام S corp  که دیگر لازم نیست با ثبت این نوع شرکت دوبار مالیات پرداخت نمایید. لازم به ذکر است که نرخ مالیات برای این نوع شرکت در تمامی ایالات آمریکا یکسان نیست .

قوانین ثبتی در ایالت های مختلف متفاوت است ؛ به گونه ای که برخی از ایالت ها مالیات را بر اساس سود آن شرکت تعیین می کنند و برخی دیگر اصلا این نوع شرکت را به رسمیت نمی شناسند.

البته باید بدانید که ثبت شرکت از نوع S corp با محدودیت هایی نیز همراه است. یکی از این محدودیت ها این است که شرکت سهامی S corp نمی تواند بیش از ۱۰۰ سهامدار داشته باشد و تمامی این سهامداران باید از شهروندان آمریکا باشند.

 

۳-۱- شرکت سهامی B corp :

این نوع شرکت به منظور اهداف زیست محیطی و اجتماعی تشکیل شده که در اکثر ایالت های آمریکا نیز به رسمیت شناخته می شود. این شرکت از نظر اهداف، مسئولیت پذیری و شفاف سازی با C corp تفاوت داشته اما در میزان پرداخت مالیات مشابه شرکت C corp است.

 

۴-۱- سازمان های منافع مردمی:

این سازمان ها به منظور امور خیریه، آموزشی و فعالیت های علمی و ادبی تشکیل می شوند. از آنجا که هدف این سازمان های خدمت به عموم است لذا از پرداخت مالیات معاف هستند.

البته لازم به ذکر است که این سازمان باید اثبات کند که با سود به دست آمده از فعالیت های خود می خواهد چه کاری انجام دهد. همچنین بایستی سودی که از فعالیت های خود کسب می کند را به اداره مالیات گزارش دهد.

 

۵-۱- شرکت مسئولیت محدود (LLC):

در صورتی که شرکت خود را در قالب شرکت مسئولیت محدود به ثبت برسانید از مزایای شرکت های سهامی و شرکت های مشارکتی بهره مند خواهید شد.

لازم به ذکر است که دارایی های شخصی مالکان شرکت در قبال بدهی ها و ورشکستگی شرکت مصون خواهد ماند.

سود به دست آمده از فعالیت های شرکت مسئولیت محدود معاف از پرداخت مالیات شرکتی به حساب شخصی شما واریز می شود . اما باید بدانید که اعضای شرکت مسئولیت محدود به عنوان خویش فرما شناخته شده و بایستی مالیات مربوط به آن را پرداخت نمایند.

این نوع شرکت در بعضی از ایالت های آمریکا عمر محدودی دارد. به عبارت دیگر، در برخی از ایالت ها ورود و خروج شرکا منجر به انحلال شرکت می شود و یا باید تحت مالکیت جدیدی دوباره تشکیل شود. مگر اینکه برای خرید، فروش و انتقال مالکیت توافق داخلی انجام شده باشد.

این نوع شرکت مناسب افرادی است که دارایی شخصی زیادی داشته و می خواهند در قبال بدهی های شرکت از دارایی های شخصی خود محافظت نمایند. همچنین کسانی که تمایل به پرداخت مالیات کمتری نسبت به شرکت های سهامی دارند می توانند این نوع شرکت را برای ثبت انتخاب نمایند.

 

۶-۱- شرکت های مشارکتی (Partnership):

ساده ترین ساختار ثبت شرکت مربوط به شرکت های مشارکتی است. این نوع شرکت ها به سه صورت قابل ثبت است:

  • مشارکت عمومی (General Partnership): در این نوع شرکت تمامی شرکا به طور مجزا و مشترک مسئول بدهی های شرکت خواهند بود. البته شرکا می توانند ماهیت حقوقی مستقلی داشته باشند.
  • مشارکت محدود (Limited Partnership): شرکتی است که در آن حداقل یکی از شرکا در قبال این مشارکت مسئولیت نامحدودی دارد و سایر شرکا دارای مسئولیت محدود می باشند. به عبارت دیگر، شریکی که دارای مسئولیت محدود است بیش از مبلغی که سرمایه گذاری کرده است مسئولیتی در قبال بدهی های آن شرکت ندارد. البته باید بدانید که شرکای با مسئولیت محدود نمی توانند مدیریت شرکت را به عهده بگیرند.
  • مشارکت با مسئولیت محدود (Limited Liability Partnership): در این مشارکت شرکا در قبال بدهی های شرکت مسئولیت محدودی داشته و تنها در مواردی که مرتکب خطا یا اشتباهی شده باشند باید مسئولیت آنرا بپذیرند. این نوع شرکت تنها در برخی از ایالت ها برای راه اندازی مشاغلی مانند وکالت، حسابداری و معماری قابل ثبت خواهد بود.
ثبت شرکت در آمریکا

نکته بسیار بسیار مهم برای ثبت شرکت در آمریکا برای افراد خارجی :

انواع شرکت ها در آمریکا را معرفی نمودیم اما بایستی بدانید که یک فرد خارجی که اقامت آمریکا را ندارد ، نمی تواند به دلخواه خود هر کدام از این شرکت ها را به ثبت برساند. بلکه افراد خارجی قادر خواهند بود تنها شرکت سهامی C corp و شرکت مسئولیت محدود ثبت نمایند.

هزینه ثبت شرکت در آمریکا :

هزینه ثبت شرکت یکی از مهمترین مواردی است که می تواند منجر به انصراف فرد متقاضی از ثبت کردن شرکت خود در آن کشور شود. به عبارتی ممکن است که برای ثبت شرکت به مبلغ بالایی برای ثبت نیاز باشد که فرد را برای انتخاب آن کشور برای ثبت شرکت دچار تردید نماید.

در ادامه به بررسی هزینه های ثبت شرکت و هزینه های جانبی آن برای ثبت شرکت مسئولیت محدود، شرکت سهامی C و شرکت سهامی S خواهیم پرداخت . توجه داشته باشید که این مبالغ تقریبی هستند.

نوع شرکت

هزینه ثبت شرکت (دلار آمریکا)

هزینه ثبت نام مالیات (دلار آمریکا)

هزینه های دولتی (دلار آمریکا)

هزینه افتتاح حساب بانکی برای شرکت (دلار آمریکا)

مسئولیت محدود ۱۵۹۰ ۹۵۰ ۳۱۰ ۴۹۵۰
شرکت سهامی C ۱۷۵۰ ۷۵۰ ۳۱۰ ۴۹۵۰
شرکت سهامی S ۱۷۵۰ ۷۵۰ ۳۱۰ ۴۹۵۰

 

شرایط ثبت شرکت در امریکا :

در ابتدای مقاله گفتیم که قوانین ثبتی در آمریکا در ایالت های مختلف متفاوت است. به عبارت دیگر شرایط ثبت شرکت در هر ایالت با ایالت دیگر تفاوت دارد. به همین منظور فقط  به بررسی شرایط ثبت شرکت در ایالت کالیفرنیا می پردازیم که متقاضی بیشتری دارد.

شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت در ایالت کالیفرنیا :

  • سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در این ایالت کمترین مبلغ ممکن یعنی ۱ دلار است.
  • تنها به یک نفر به عنوان سرپرست شرکت نیاز خواهد بود.
  • ذکر نام سرپرست شرکت در اساسنامه شرکت الزامی نیست.
  • برای ثبت شرکت در این ایالت لزومی ندارد تا سرپرست شرکت در آمریکا اقامت داشته باشد.
  • هزینه سالیانه مورد نیاز برای نگهداری ۳۸۵ دلاربوده و تاریخ اول ژانویه سررسید آن خواهد بود.
  • برای هر کارفرما داشتن کد شناسایی برای امور مالیاتی الزامی است.
  • ظرف ۳ ماه از تعیین صورتحساب مالیاتی که حدود ۸۰۰ دلار خواهد بود باید تسویه انجام شود .

 

مراحل ثبت شرکت در آمریکا در ایالت کالیفرنیا :

۱ _ ارائه فرم درخواست ثبت شرکت در آمریکا

۲ _ کپی پاسپورت هر کدام از سهامداران و سرپرستان

۳ _ اثبات و ارائه ۵۰ درصد از هزینه های مورد نیاز جهت ثبت شرکت

۴ _ ارائه دو مورد از خدماتی که در طی ۳ ماه اخیر انجام داده است .

۵ _ آیین نامه ثبت شرکت و مهر شرکت

۶ _ موافقت نامه ایالت کالیفرنیا

۷ _ هزینه های لازم در وزارت امور خارجه