در این مقاله قصد داریم تا درباره ثبت شرکت در انگلستان و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در انگلستان اطلاعات جامع و کاملی را به شما عزیزان ارائه دهیم. در ادامه به معرفی انواع شرکت های قابل ثبت در این کشور و مراحل ثبت شرکت می پردازیم.

در صورتی که قصد سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و دریافت ویزای این کشور را دارید می توانید از یکی از سه روش زیر برای دریافت ویزا اقدام نمایید. بنابراین سه نوع ویزا برای راه اندازی تجارت و کسب و کار به افراد اعطا می شود که عبارتند از :

  • Innovator visa ( ویزای سرمایه گذاری ۵۰ هزار پوندی )

    متقاضیانی که شهروند خارج از اتحادیه اروپا هستند و می خواهند در این کشور کسب و کار یا تجارتی را راه اندازی کنند می توانند از طریق این نوع ویزا اقدام نمایند. برای دریافت این ویزا شما بایستی با سرمایه گذاری به مبلغ ۵۰ هزار پوند و با ارائه یک طرح مبتکرانه در کسب و کاری که در انگلستان وجود ندارد اقدام نمایید.
    پس از بررسی و ارزیابی ایده ارائه شده شما در نهادهای مربوطه انگلستان در صورتی که عملی شدن این طرح به اثبات برسد مراتب از طریق ارسال نامه به اطلاع متقاضی خواهد رسید. همچنین متقاضی بایستی ثابت کند که برای حمایت از طرح خود درآمد مکفی دارد. بنابراین باید حداقل مبلغ ۹۴۵ پوند در حساب بانکی خود داشته باشند. 
    متقاضیان راه اندازی این نوع کسب و کار باید حداقل ۵۰ هزار پوند سرمایه داشته باشند تا این ویزا برای وی به همراه خانواده اعطا شود.
  • Entrepreneur visa (Tier 1) (سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار پوندی در انگلستان)

    در این حال حاضر از سال ۲۹ مارس ۲۰۱۹ امکان سرمایه گذاری از این طریق وجود ندارد.

 

ثبت شرکت در انگلستان

مزایای ثبت شرکت در انگلستان


کشور انگلستان جز کشورهایی است که از نظام اقتصادی متکی بر کسب و کار آزاد برخوردار است. از همین رو سبب جذب سرمایه گذاران زیادی به این کشور گردیده است. آمار ارائه شده توسط کشور انگلستان نشان می دهد که حدود  ۵ میلیون شرکت ثبت شده در این کشور وجود دارد . جالب است بدانید که بسیاری از این شرکت ها تنها با داشتن یک عضو مشغول فعالیت هستند.

از دیگر مزایای ثبت شرکت در انگلستان این است که بر خلاف سایر کشورهای اروپایی، سرمایه گذاران می توانند بدون حضور در این کشور و بدون داشتن اقامت انگلستان اقدام به ثبت شرکت نمایند.

انگلستان جز کشورهایی است که در تجارت بین الملل و سیستم بانکی از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

با ثبت شرکت در انگلستان می توانید اقامتی ۳ ساله دریافت نمایید. در صورت اثبات اینکه شرکت شما فعال بوده می توانید برای تمدید اقامت به مدت دو سال درخواست دهید. سپس پس از ۵ سال می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید.


مدارک ثبت شرکت در انگلستان


مدارکی که باید برای دریافت اقامت انگلستان از طریق ثبت شرکت ارائه گردد عبارتند از:

  • مدارک شناسایی به همراه ترجمه
  • پاسپورت معتبر
  • اسناد ازدواج در صورت وجود
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • مدارک شرکت و پرداخت های مالیاتی
  • مدرک زبان در سطح آیلتس ۴

انواع ثبت شرکت در انگلستان


شرکت های قابل ثبت در این کشور عبارتند از :

 این شرکت می تواند با داشتن تنها یک سهامدار و مدیر نیز به ثبت برسد.  اقدامات صورت گرفته در این شرکت می تواند به منظور انجام معاملات تجاری باشد که انجام این معاملات در مورد اجناس هیچ محدودیتی وجود ندارد. از مزایای ثبت این نوع شرکت امکان همکاری با سایز شرکت ها در هر نقطه ای از جهان می باشد.

  • شرکت با مسئولیت محدود

تفاوتی که این نوع شرکت با شرکت سهامی خاص دارد علاوه بر مدت زمان آماده شدن شماره ثبت شرکت در انتخاب نام شرکت است. در شرکت با مسئولیت محدود نام انتخابی شرکت به صورت محدود خواهد بود.

  • شرکت مسئولیت محدود با گارانتی

این شرکت مرتبط با ارگان ها و نهادهای غیر انتفاعی است. مانند باشگاه های ورزشی و سازمان هایی که اشخاصی را به عضویت می گیرند. ثبت این نوع شرکت بسیار سریع بوده و طی چند ساعت قابل انجام است.

 ثبت این شرکت نیز مانند شرکت مسئولیت محدود با گارانتی بسیار سریع و آسان است و هیچ گونه محددیتی برای فعالیت در اقصی نقاط جهان ندارد. این نوع شرکت نیاز به سرمایه اولیه زیادی دارد و نیاز به دو مدیر و یک سهامدار دارد.


هزینه ثبت شرکت در انگلستان


با توجه به نوع شرکتی که برای ثبت انتخاب می کنید هزینه ثبت شرکت متفاوت خواهد بود. بنابراین بایستی با قوانین ثبتی کاملا آشنا باشید تا بدانید برای ثبت آن به چه مبلغی برای هزینه نیاز دارید.

به عنوان مثال میزان هزینه ثبت شرکت برای افرادی که تبعه انگلستان نیستند و از خارج از کشور قصد ثبت شرکت در انگلستان را دارند حدود ۵۰۰۰ پوند می باشد. البته در نظر داشته باشید که این مبلغ شمال هزینه های جانبی نیست. همواره باید مبلغی بیشتر این مبالغ در نظر داشته باشید. به عبارت دیگر حداقل به ۵۰۰۰ پوند نیاز خواهید داشت.

لازم به ذکر است که صرفا با ثبت شرکت نمی توانید اقامت انگلستان را دریافت نمایید. بلکه بر مبنای بیزنس پلن و سرمایه ورودی سرمایه گذار است که می توان به اخذ اقامت انگلستان امیدوار شد. در حال حاضر حداقل سرمایه لازم برای دریافت اقامت انگلستان ۵۰.۰۰۰ پوند می باشد. متقاضیان می توانند با ویزای استارت آپ و یا ویزای ابتکار با این میزان سرمایه برای کشور انگلستان برای اخذ اقامت درخواست دهند.

مراحل ثبت شرکت در انگلستان (مسئولیت محدود) LTD


شاید تصور کنید که ثبت شرکت در انگلستان امری طولانی و زمان بر است در حالیکه مدت زمان مورد نیاز برای ثبت شرکت در انگلستان ،طولانی نبوده و فقط ۱ روز کاری می باشد. ثبت شرکت از طریق سایت gov.uk انجام می گیرد.

در مراحل بعدی واگذاریِ اساسنامه شرکت،  اظهارِ بیانیه ها و برآوردهای اولیه مدیران و حسابداران، اطلاع از محل دفتر ثبت و پرداخت هزینه های لازم برای سازمان  Companies House  می باشد.

gov.uk وب سایت اطلاعات بخش عمومی کشور انگلستان است که توسط سرویس دیجیتال دولت ایجاد شده است تا افراد بتوانند به خدمات دولت دسترسی داشته باشند.


موضوع فعالیت شرکت


بایستی مطابق قوانین وضع شده در کشور انگلستان تعیین گردد. برای مثال با استفاده از کد های استاندارد مرتبط با انواع تجارت که از آن با نام SIC یاد می شود نوع کسب و کار شما مشخص شود.

ممنوعیت های بازار کسب و کار

برای برخی از دسته بندی های شغلی مشخص مانند خدمات مالی، بانک، بیمه و سرویس های وابسته با آن ممنوعیت وجود دارد.


تعیین نام شرکت و محدودیت های انتخاب آن


برخی از اسامی مانند نام هایی که مشابه با نام شرکتهای از پیش ثبت شده است، نام های معروف و مشهور و یا هر اسمی که وابسته به جرم و یا اهانت آمیز باشد، مورد تایید قرار نمی گیرد.

نام هایی که اشاره به همکاری با دولت انگلستان دارند و همچنین اسامی سیاسی وابسته به خاندان سلطنتی نیز غیرمجاز می باشد.


اسم هایی که نیاز به تاییدیه و اجازه رسمی دارند


بعضی از اسامی وجود دارند که برای استفاده از آنها نیاز به تایید دولت انگلستان و اخذ مجوزهای مورد نیاز می باشد.

نکته مهم و قابل اشاره این است که این کلمات بایستی در ابتدا توسط محدوده مربوطه به تایید برسند. این عبارات شامل لغات نام برده می باشد:

دفتر تجاری، بیمه، وجه سرمایه گذاری، شهری و یا وابسته به شهرداری، ضمانت،مدیریت صندوق، بیمه مجدد، اعتماد، بانک، امین و امانت،خیرخواه، دانشگاه، ذخیره و یا هر لغت مشابه در زبان های دیگر.


آدرس دفتر انگلیس را ثبت کنید


آدرسی که شما برای شرکت خود انتخاب می کنید بایستی یک آدرس واقعی ،معتبر و فیزیکی در کشور انگلستان باشد.

باید دقت نمایید که آدرس انتخابی شما باید دقیقا در همان کشوری واقع شده باشد که شما قصد ثبت شرکت در آن را دارید. با اینکه در انگلستان استفاده از  (صندوق پستی )PO Box  مجاز است اما با این وجود باز هم باید آدرس و کد پستی دقیق را ارائه دهید.

توجه داشته باشید که اگر از آدرس خانه خود به عنوان آدرس ثبت شده شرکت یا آدرس سرویس خود استفاده کنید ، این آدرس در پرونده عمومی نشان داده می شود.


انتخاب مدیران


هر شرکت نیاز به انتخاب حداقل یک شخص  دارای سن بالای ۱۶ سال دارد که به عنوان مدیر مسئولیت اداره شرکت ثبت شده را متعهد شود.

این شخص لازم نیست که حتما شهروند و ساکن کشور انگلستان باشند. و می تواند تابعیت هر کشور و ملیتی را داشته باشد. همچنین پس از ثبت شرکت در انگلستان سابقه وی قابل دسترس عموم می باشد.


جزئیات سهام و سرمایه مجاز صادر شده


حداقل سهام مورد نیاز صادره شرکت های با مسئولیت محدود به مبلغ ۱ پوند می باشد. حداقل سهام صادره، فقط یک سهام می باشد، اما در صورتی که به سهام های آن اضافه گردد متعاقبا ثبات و اعتبار شرکت ثبت شده را افزایش خواهد داد.

اگر تصمیم دارید شرکتی را محدود کنید که دارای سهام باشد، باید حداقل یک سهامدار داشته باشید. این سهامدار می تواند مدیر و یا هر فرد یا افراد دیگر باشد. و شما می توانید مقدار اولیه سهم را تنظیم کنید.


مالیات شرکت در انگلستان


نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در انگلستان ، در واقع مالیاتی است که حاصل  از سود شرکت ها جمع آوری می گردد. محاسبه این عدد بر اساس سودهایی است که شرکت با آغاز فعالیت تجاری خود و به طور معمول در طی یک سال فعالیت تجاری کسب می نماید.

یکی از مهم ترین منابع درآمد کشور انگلستان درامد حاصل از مالیات شرکت ها شمرده می شود.

افراد متقاضی پس از ثبت شرکت در انگلستان، بایستی در طی گذشت ۳ ماه از شروع فعالیت تجاری خود، مالیات شرکت را ثبت کنید. مضاف براین، شروع به فعالیت تجاری به معنای هرنوع اقدام مثل خرید، فروش، اجاره ملک، تبلیغات و یا استخدام است.

شما می توانید کمی بعد از ثبت شرکت این کار را انجام دهید چرا که ممکن است پیش از تکمیل ثبت نام به یک مرجع مالیاتی و یا حسابدار نیاز داشته باشید تا به شما در این زمینه کمک کند.

علاوه بر این، شما بایستی  پایان هر سال  اظهارنامه مالیاتی شرکت را در تاریخ مشخص شده ثبت و  به سازمان مالیات انگلستان گزارش دهید. شما می توانید این اطلاعات را  توسط خودتان و یا حسابدار جمع آوری و ارائه دهید.

شرکت ثبت شده را در  FCA بررسی و استعلام نمایید.

در دنیای تجارت خوب است بدانید با چه کسانی کار می کنید. برای هر شخصی بسیار آسان است که بگوید “من مدیر یک شرکت هستم” ، اما از کجا تشخیص میدهید با یک شخص یا شرکت معتبر سر و کار دارید؟

برای بررسی اعتبار شرکت های ثبت شده یک از آسان ترین راه ها استعلام از طریق بانک اطلاعاتی FCA ( Financial Conduct Authority) می باشد. و آن هم به این صورت است که نام شرکت موردنظر را در سازمان امور مالی جستجو نمایید.

در این روش شما می توانید جزئیات و تاریخچه پرونده شرکت را مشاهده کنید. نام مدیران ، آدرس خدمات ،حساب ها ،بیانیه تأیید، اتهامات  و سایر فعالیتهای تجاری شرکت مورد نظر قابل مشاهده خواهد بود.

با بهره گیری از مشاوره متخصصان ما میتوانید پروسه ثبت شرکت خود در انگلیس را با خدمات زیر از ما دریافت نمایید.برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره ۴۵۵۱۸-۰۲۱ و یا ۰۹۱۲۰۲۵۰۹۱۲ تماس حاصل فرمایید.


خدمات ثبت شرکت در انگلستان


  • تاسیس شرکت مسئولیت محدود در انگلستان
  • استفاده از آدرس انگلستان برای ثبت شرکت برای سال اول.
  • ارسال اسناد دیجیتال و چاپ شده شرکت – گواهی ثبت ، تفاهم نامه و اساسنامه ، گواهینامه های سهام ، اولین صورت جلسه مدیران و غیره
  • ثبت اظهارنامه تأیید (بازگشت سالانه سابق) برای سال اول ؛
  • ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده ؛
  • مهر شرکت،
  • پشتیبانی تلفنی برای سال اول.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در انگلستان


  • اسکن پاسپورت سهامداران
  • ترجمه رسمی شناسنامه چنانچه پاسپورت موجود نباشد.
  • ترجمه مدارک مورد نیاز مانند ترجمه رسمی از یکی از قبوض دولتی ( قبض آب ،برق، تلفن همراه و یا هر قبض دولتی دیگر)
  • تایید رسمی این مدارک
  • پرداخت هزینه های لازم

مراحل ثبت شرکت در انگلستان


  • مشخص کردن اینکه نوع شرکت مورد نظر با شرایط فرد مطابقت دارد یا خیر که این مسئله تا حد زیادی به حوزه کاری فرد بستگی دارد.
  • انتخاب نامی جدید برای شرکت که قبلاً در اداره ثبت شرکت ها مورد استفاده قرار نگرفته باشد.
  • انتخاب مدیران و معاونان (اعضای شرکت)
  • معرفی سهامداران
  • معرفی افرادی که کنترل شرکت در سطح بالا را بر عهده دارند
  • ارائه مدارکی مبنی بر نحوه اداره شرکت
  • تعیین آدرس شرکت
  • تهیه مهر شرکت
  • اخذ نامه تاییدیه از مراجع ذیربط
  • اخذ نماینده یا وکیل
  • ثبت شرکت