ثبت شرکت در نیوزلند

در سال ۲۰۱۶ بانک تجارت جهانی، در یک آمارگیری اعلام کرد که ساده ترین روند ثبت شرکت در نیوزلند است و این کشور در میان دیگر کشورهای جهان روند آسانی برای شروع کسب و کار به شمار می رود. یکی از دلایل این نتیجه گیری آن است که شما تنها با استفاده از سامانه های آنلاین دولتی، می توانید مراحل لازم برای ثبت شرکت در این کشور را در مدت چند ساعت انجام دهید.

 

انواع شرکت های قابل ثبت در نیوزلند

  • شرکت مشارکتی

ثبت شرکت از این طریق بیشتر برای افراد حرفه ای و صنایع کشاورزی مرسوم است. مشارکت یک راه موثر در زمینه شراکت در هزینه ها و عملیات تجاری است. به عنوان مثال چندین فرد و چندین حرفه با هم مشغول به فعالیت می شوند. در ثبت شرکت از نوع مشارکتی د رآمد بین شرکا توزیع شده اما مالیات بر درآمد به طور اشتراکی پرداخت نمی شود.

روند ثبت شرکت مشارکتی پیچیده نبوده و با امضای یک توافق نامه مشارکتی قابل انجام است.

  • شرکت با مسئولیت محدود در نیوزلند

بهترین نوع راه اندازی کسب و کار در نیوزلند ثبت شرکت مسئولیت محدود است. زیرا یک شرکت حقوقی قانونی بوده و از سهامداران و صاحبان آن جدا نیست. مسئولیت هر سهامدار در برابر ضرر و زیان شرکت به میزان سهم آنها در مالکیت شرکت محدود است. به این ترتیب هنگام ورشکستگی شرکت دارایی های شخصی سهامداران و مالکان این شرکت در خطر مصادره قرار نمی گیرد.

شرکت با مسئولیت محدود به عنوان موفق ترین نوع شرکت قابل ثبت در نیوزلند شناخته شده است. این موفقیت در کسب و کار به دلیل ایجاد روابط بین سرمایه گذاران، سهامداران، مدیران و مشتریان می باشد. ثبت شرکت مسئولیت محدود در این کشور تنها با پرداخت هزینه ای به مبلغ ۱۵۰$ (دلار) که به صورت آنلاین پرداخت می گردد، امکان پذیر می باشد.

  • شرکت Sole trade یا انفرادی

در این شرکت بازرگان به صورت انفرادی شروع به راه اندازی کسب و کار خود می نماید، وی می تواند از شهروندان کشور نیوزلند برای شرکت خود کارمند استخدام کند، اما بایستی به تنهایی مسئولیت مدیریت و کنترل شرکت را به عهده گرفته و البته حق تمام سود نیز با او خواهد بود.

صاحب شرکت انفرادی شخصا مسئول تمام مالیات و بدهی های شرکت تجاری خود است. به طور کلی ثبت شرکت از نوع انفرادی بدون نیاز به هیچ گونه کار اداری انجام پذیر است. لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت های موجود در نیوزلند ابتدا به صورت sole trader به ثبت رسیده اما رفته رفته با پیشرفت تبدیل به شرکت با مسئولیت محدود می شوند.

ثبت شرکت در نیوزلند

نکات مهم درباره ثبت شرکت در این کشور

از سایر نکاتی که در زمینه ثبت شرکت در این کشور باید در نظر داشته باشید عبارتند از :

  • انتخاب محل: قبل از ثبت شرکت، محل ثبت شرکت باید به درستی تعیین گردد. هر منطقه دارای مقررات خاصی در مورد فعالیت تجاری می باشد.به همین دلیل معرفی محل شرکت برای روند ثبت مهم است.
  • افتتاح حساب بانکی: امکان افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های کشور نیوزلند برای سرمایه گذاران نیز وجود دارد که با افتتاح حساب های بانکی برای اهداف تجاری به کشور کمک می کنند. بسیاری از بانک ها نیز می توانند به افراد برای انتقال پول از خارج از کشور و سایر خدمات مهاجران متخصص کمک کنند.
  • ثبت نام شرکت در نیوزلند: افراد پس از انجام روند اداری باید برای ثبت لوگو و نام شرکت اقدام نمایند.

 

کسب امتیاز برای ثبت شرکت در نیوزلند

سرمایه گذاران به منظور دریافت ویزای ثبت شرکت باید ۱۲۰ امتیاز دریافت کنند . از آنجا که بازار کار نیوزلند با کشور استرالیا در ارتباط تنگاتنگی است به دلیل استقبال فراوان از سرمایه گذاران قوانین خاص خود را برای اعطای مجوز کار در نظر گرفته است .

این امتیاز شامل فاکتورهای مختلفی است که هر یک بایستی به دقت بررسی و تکمیل شود.

افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در نیوزلند دارند باید حداقل سرمایه ای به میزان ۱۰۰،۰۰۰ دلار به جز سرمایه مورد نیاز کار داشته باشند . اگرچه روند ثبت شرکت در این کشور در مقایسه با سایر کشورها راحت تر است اما میزان سرمایه تعیین شده در ابتدای امر تا حدی بالا است. همین مورد را می توان از معایب قوانین نیوزلند در رابطه با ثبت شرکت دانست که بسیاری از افراد را از ثبت شرکت در این کشور دچار تردید می کند.

هزینه ثبت شرکت در نیوزلند

علاوه بر میزان سرمایه اولیه، مراحل ثبت شرکت نیز هزینه بر بوده و با توجه به نوع شرکت انتخاب شده و محل شرکت این مبلغ می تواند متفاوت باشد . ثبت شرکت در مرحله اول به مدت ۱۲ ماه و نهایتا سه سال است که به منظور تایید درخواست بایستی هزینه ای حدود ۱۵۰ هزار دلار نیوزلند پرداخت گردد .

همچنین هزینه ثبت شرکت که توسط اداره ثبت شرکت ها دریافت می شود با هر سال تمدید دریافت گردیده و این تمدید در صورتی امکان پذیر است که در دو سال اول شرکت به عنوان یک بیزینس موفق و فعال شناسایی شود .

یکی از مشکلات و معایب ثبت شرکت در این کشور وجود سابقه قبلی به عنوان شرط فعالیت در این کشور است . سرمایه گذاران باید به مدت حداقل دو سال در شغلی مرتبط با موضوع فعالیت شرکت مورد نظر سابقه کاری داشته باشند .

 

مالیات ثبت شرکت در کشور نیوزلند

متقاضیان کسب و کار در کشور نیوزلند همانند سایر کشورهای جهان نیز مشمول مالیات هستند. برای پرداخت مالیات باید در (Inland Revenue Department) IRD  ثبت نام و شماره مخصوص دریافت کرد. در صورتی که که گردش مالی شرکت در ۱۲ ماه اول بیش از ۶۰۰۰۰$ (دلار) باشد، ثبت نام در GST الزامی است.

مراحل ثبت شرکت در این کشور

  • ارائه طرح تجاری یا همان بیزینس پلن
  • تهیه طرح های توجیهی اقتصادی
  • تعیین سهامداران و مدیران شرکت
  • پرداخت هزینه های اجرایی برای ثبت
  • دریافت شماره مخصوص پرداخت مالیات به منظور راه اندازی شرکت
  • تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت به صورت اینترنتی
  • درخواست تعیین نام شرکت و لوگوی مخصوص شرکت
  • اعلام آدرس محل شرکت و آدرس به منظور خدمات ارائه ای شرکت

در صورت موافقت کشور به فرد ویزای ۳ ساله داده می شود که باید در این مدت فرد و تیم اجرایی، تمام تلاش خود را برای بیزینس فعال کنند. ثبت شرکت در نیوزلند پس از ۲ سال از ۳ سال موجود و عملکرد مثبت، منجر به اقامت دائم فرد موسس خواهد شد.