مجوز گلخانه خانگی


در این مقاله قصد داریم تا نحوه دریافت مجوز خانگی از نوع مجوز گلخانه خانگی در سامانه مجوزها با عنوان شغل خانگی محصولات زراعی، گیاهان زینتی، قارچ، نهال در گلخانه خانگی وجود دارد.

مرجع صدور مجوز





مشخصات مجوز


این کسب و کار صرفا در محل مسکونی توسط اعضای همان خانه بدون ایجاد مزاحمت برای همسایگان باید انجام شود. محصول یا خدمت این کسب و کار می تواند در فضای مجازی(ارسال محصول با پست) یا در بازار یا در روز بازارها و شب بازارهای شهرداری و یا از طریق کسبه و واحدهای صنفی عرضه و بفروش برسد

شرایط لازم برای صدور مجوز گلخانه خانگی

ردیف شرایط توضیحات پیوست
۱ انجام کار صرفاً توسط عضو یا اعضاء خانواده در واحد مسکونی
۲ حداقل فضای موردنیاز: ۴۰ مترمربع
۳ عدم ایجاد آلودگی های زیست محیطی ، صوتی و بصری و رعایت کامل حقوق همسایگان
۴ عرضه و فروش محصول (کالا و خدمات ) در خارج از واحد مسکونی
۵ عدم تردد غیرمتناسب با فضای محل سکونت به ویژه در مجتمع های مسکونی
۶ حداقل سن برای متقاضیان ۱۸ سال
۷ اقامت در محل اجرای طرح
۸ داشتن گواهی مهارت یا گواهی سابقه کاری
۹ وجود امکانات برق، تلفن، اینترنت و آب بهداشتی در محل کار
۱۰ محل مناسب برای انجام فعالیت : شهر و روستا
۱۱ استان ها و شهرستان های مناسب برای این شغل :سراسر کشور
۱۲ نوع منزلی که انجام فعالیت در آن مناسب یا امکان پذیر است :
واحد مسکونی آپارتمانی: بلی خانه های غیر آپارتمانی (خانه های معمولی ):بلی سایر ( چادر – کپر – آلونک – زاغه ): بلی
۱۳ قبول تعهدنامه مجوزهای اعلانی (ثبت محور): اینجانب شرایط و مدارک دریافت مجوز گلخانه خانگی را مطالعه کردم و حایز آنها هستم نظارت مردمی در فضای مجازی را هم می پذیرم و پاسخگوی کیفیت کارم خواهم بود.

ماموران صادرکننده مجوز گلخانه خانگی با داشتن حکم ماموریت از مدیرکل مربوطه میتوانند در همه ساعات کاری (۸ تا ۱۷ شنبه تا ۴شنبه) برای بازدید و نظارت بر شرایط و مدارکم به محل کارم (منزلم) مراجعه کنند و درصورتی که تشخیص دهند مدارکم ناقص است یا شرایط مندرج در این صفحه را ندارم، اخطار کتبی و ۱۰ روز کاری مهلت برای تامین شرایط صادر میکنند و اگر پس از آن مهلت، شرایط را احراز نکردم، میتوانند مجوزم را باطل کنند.

مدارک لازم برای صدور مجوز گلخانه خانگی

ردیف مدارک توضیحات
۱ عکس پرسنلی با فرمت jpg ،png و حداکثر با حجم ۲۰۰KB و حداقل ۱۰۰*۱۰۰ پیکسل
۲ قبض مالیاتی با فرمت jpg ،png و حداکثر با حجم ۳۰۰KB
۳ گواهی ساقه کار مرتبط: گواهی مهارت یا گواهی سابقه کاری از یک شاغل در شغل مورد تقاضا

استعلامات بین دستگاهی

ردیف استعلام
بدون مورد

توجه: براساس احکام قانونی، ارسال تمامی استعلامات بین دستگاهی (آب، برق، گاز، محیط زیست، منابع طبیعی و…) و پیگیری و دریافت پاسخ آنها برای هر مجوز کسب وکار، به عهده مرجع اصلی صادرکننده مجوز است. بر این اساس، مرجع اصلی صادرکننده این مجوز، موظف است مدارک احتمالی لازم برای دریافت پاسخ استعلام ها را در درگاه تخصصی خود بطور دقیق و شفاف اعلام و بصورت الکترونیکی از متقاضی دریافت و طی زمان تعیین شده برای صدور این مجوز، پاسخ این استعلام ها را نیز اخذ نماید.

مجوز های پیش نیاز

ردیف مجوز لینک
بدون مورد

زمان لازم برای صدور مجوز از زمان تایید مدارک

۳ روز کاری

مدت اعتبار مجوز گلخانه خانگی

دائمی

هزینه دریافت مجوز گلخانه خانگی

ردیف عنوان مبلغ (ریال) توضیحات پیوست
۱ بابت تمبر مالیاتی ۱۰۰٬۰۰۰ ریال

 


مراحل دریافت مجوز گلخانه خانگی


چنانچه تمامی شرایط فوق الذکر را دارید، به سامانه درگاه ملی مجوزها به آدرس https://g4b.ir/ مراجعه نموده و مراحل زیر را مانند تصاویر نمایش داده شده انجام دهید.

مجوز گلخانه خانگی - مرحله اول

در قسمت جستجو، عبارت گلخانه خانگی را نوشته و روی دکمه جستجو کلیک نمایید.

مجوز گلخانه خانگی - مرحله دوم

در نتایج جستجو کسب و کار خانگی محصولات زراعی، گیاهان زینتی، قارچ، نهال در گلخانه خانگی را خواهید دید. این مجوز همان مجوز گلخانه خانگی می باشد.

مجوز گلخانه خانگی - مرحله سوم

اعلانی با محتوای ثبت نام و احراز هویت متقاضی از طریق درگاه یکپارچه “پنجره ملی خدمات دولت هوشمند” امکانپذیر است، مشاهده خواهید نمود. روی ورود افراد حقیقی کلیک نمایید تا وارد صفحه ثبت نام سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شوید.

مجوز گلخانه خانگی - مرحله چهارم

تلفن همراهی که به اسم شماست و کد امنیتی را وارد نمایید و سپس روی ارسال کد فعال سازی کلیک نمایید.

مجوز گلخانه خانگی - مرحله پنجم

کد ۵ رقمی به شماره شما ارسال خواهد شد که پس از درج این کد در سامانه، مجدد وارد درگاه ملی مجوزها خواهید شد و نام و نام خانوادگی شما در قسمت بالا سمت چپ سامانه نمایش داده خواهد شد.

مجوز گلخانه خانگی - مرحله ششم

مجدد روی درخواست مجوز کلیک نمایید.

مجوز گلخانه خانگی - مرحله هفتم

در مرحله بعد، اطلاعات متقاضی شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن و نام پدر به همراه متن تعهد نامه نمایش داده خواهد شد که باید روی ” تایید می نمایم” کلیک نمایید.

سپس موقعیت جغرافیایی کسب و کار شامل استان و شهرستان را وارد نمایید و پس از درج کد امنیتی، روی درخواست صدور مجوز کلیک نمایید.

مجوز گلخانه خانگی - مرحله هشتم

پس از تبادل اطلاعات با درگاه تخصصی به سایت طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وارد خواهید شد. در صورتی که از قبل مدارک خود را آماده نموده اید، در فرم های نمایش داده شده اطلاعات و تصویر مدارک را درج نمایید.

چنانچه مدارکتان آماده نیست کافیست پیامکی که شامل کد رهگیری و لینک برای بارگزاری مدارک است را باز کرده تا اقدام به تکمیل اطلاعات و دریافت مجوز گلخانه خانگی نمایید.

مدارک خود را آماده نمایید و روی لینک پیامک شده کلیک کنید.

در صفحه باز شده، مشخصات درخواست شامل اطلاعات هویتی ( نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تلفن ثابت، مدرک و رشته تحصیلی، وضعیت اشتغال، وضعیت تاهل، سرپرست خانوار بودن، جنسیت، وضعیت نظام وظیفه، تصویر پرسنلی و قبض مالیاتی ) و مشخصات محل سکونت ( استان، شهرستان، توسعه محلی، شهر، بخش، دهستان، کد پستی و آدرس ) را وارد نمایید.

نکته ۱: پر کردن قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص شده الزامی و بقیه قسمت ها اختیاری است.

نکته ۲: عکس پرسنلی با فرمت jpg, png و حداکثر با حجم ۲۰۰KB و (حداقل ۱۰۰*۱۰۰ پیکسل)آپلود شود.

نکته ۳: قبض مالیاتی با فرمت jpg, png و حداکثر با حجم ۳۰۰KB آپلود شود.

پس از پر کردن اطلاعات موجود در این صفحه، مجوز گلخانه خانگی شما تحت عنوان مجوز کسب و کار خانگی محصولات زراعی، گیاهان زینتی، قارچ، نهال در گلخانه خانگی به نام شما به صورت آنی صادر می گردد. فایل را ذخیره و چاپ نمایید.