مراحل ثبت شرکت در دبی ۲۰۲۴


در این مقاله قصد داریم تا مراحل ثبت شرکت در دبی ۲۰۲۴ را به طور کامل و جامع خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. لازم به ذکر است که تمامی قوانین و مقررات ذکر شده در این مقاله مربوط به سال ۲۰۲۴ می باشد.


مراحل قبل از ثبت شرکت


دقت و تعهد مشتری: قبل از تاسیس شرکت، لازم است تا موکلان هزینه های مشاوران را تسویه کرده، نامه تعهد مشتری را امضا و تمام اسناد لازم را در اختیار ما قرار دهند.

فاز برنامه ریزی: کارشناسان ما پیش نویس طرح پروژه مشارکت دقیق را آماده کرده و هر مرحله را برای تکمیل مشارکت، بهینه سازی شفافیت، و تعیین انتظارات مشتری برای فرآیند ثبت نام، به صورت هفتگی ترسیم می نمایند.

سپس مشاوران هلدینگ بین المللی بازرگان به موکلین درخصوص موضوعات زیر اطلاع رسانی خواهند کرد:

  •  نوع مجوز تجاری مورد نیاز
  • اسناد تجاری مورد نیاز
  • استفاده از حامی اماراتی برای ثبت شرکت
  • بانکداری شرکتی و جریان نقدینگی
  • استراتژی های ویزای کاری

ساختار شرکتی: پیش از انجام مراحل ثبت شرکت در دبی، ساختار دقیق شرکت دبی با موکلین توافق می شود. برای فعالیتهایی که نیاز به شریک سرمایه گذاری مشترک محلی دارند، مشاوران هلدینگ بین المللی بازرگان بررسی دقیقی درخصوص ۵۱% سهامدار محلی به مشتری ارائه می دهند. سپس یک قرارداد سهامدار قانونی مفصل بین مشتری ما و شریک اماراتی امضا خواهد شد که به وضوح تمام نقش ها و مسئولیت ها در شرکت را مشخص می کند.

آماده سازی اسناد: فهرستی از مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را تهیه و برای موکلین ارسال خواهیم نمود که بایستی :

  • توسط سردفتر رسمی گواهی شده باشد.
  • توسط وزارت امور خارجه ارزیابی شده باشد.
  • توسط سفارت امارات در کشور مبدا قانونی شده باشد

پس از دریافت اصل مدارک، مشاوران هلدینگ بین المللی بازرگان ترجمه عربی مدارک را به تایید وزارت امور خارجه و وزارت دادگشتری دوبی خواهند رساند.


مراحل ثبت شرکت در دبی در سال ۲۰۲۴


مرحله ۱: رزرو نام شرکت و ارسال درخواست به وزارت توسعه اقتصادی


اولین مرحله از مراحل ثبت شرکت در دبی، رزرو نام شرکت و ارسال درخواست ثبت شرکت به وزارت توسعه اقتصادی دوبی است.

هلدینگ بین المللی بازرگان نام شرکت پیشنهادی را رزرو کرده و تأییدیه اولیه فعالیت های تجاری، نام تجاری و هویت شرکا (در صورت وجود) را با تکمیل درخواست و مجوز از وزارت توسعه اقتصادی دریافت می کند.

سپس اسناد ثبت شرکت و اساسنامه شرکت را آماده کرده و برای ثبت اسناد رسمی توسط سردفتر اسناد رسمی در دادگاه های دوبی ارسال می نماید.


مرحله ۲ : تکمیل مدارک توسط وزارت توسعه اقتصادی و ثبت نام در اتاق بازرگانی دبی


دومین مرحله از مراحل ثبت شرکت در دبی، تکمیل مدارک توسط وزارت توسعه اقتصادی و ثبت نام در اتاق بازرگانی دوبی است.

مشاوران ما در هلدینگ بین المللی بازرگان کلیه اسناد شرکت را در دفتر ثبت تجاری در اداره مجوز تجارت و ثبت تجاری ثبت می کند. سپس هزینه های مورد نیاز را تسویه و شرکت را به عضویت اتاق بازرگانی دوبی درخواهد آورد.


مرحله ۳ : تامین مجوزهای تجاری


یکی دیگر از مراحل ثبت شرکت در دبی، تامین مجوزهای تجاری است. موکلین یک قرارداد اجاره ۱۲ ماهه برای محل دفتر خود به مشاوران هلدینگ بین المللی بازرگان می دهند.

در صورت نیاز، می توانیم به موکلین خود نسبت به اجاره دفتر و انعقاد قرارداد بین موجر و مستاجر , ارائه قرارداد اجاره برای تصدیق ایجار نیز کمک کنیم. در غیر این صورت خدمات دفتر مجازی را به مدت ۶ ماه تا زمانی که مشتری ما آدرس تجاری مورد نظر خود را پیدا کند، ارائه خواهد کرد.


مرحله ۴ : افتتاح حساب بانکی شرکت


افتتاح حساب بانکی برای شرکت یکی دیگر از مراحل ثبت شرکت در دبی است. مشاوران ما در هلدینگ بین المللی بازرگان با ارائه یک طرح تجاری با کیفیت و دقیق برای پشتیبانی از افتتاح حساب بانکی شرکتی چند ارزی دوبی با بانک های محلی پیشرو مانند NBD، Emirates Islamic و First Abu Dabi Bank و غیره آماده خواهد کرد. همچنین یک ساعت ملاقات با کارمند بانک در دفتر ما در دوبی توسط مشاوران ما انجام خواهد شد.

موکلین ما سرمایه سهام پرداخت شده را (در صورت نیاز ) سپرده کرده و گواهی سپرده و صورت حساب بانکی خود را به مشاوران ما در هلدینگ بین المللی بازرگان ارائه خواهند داد.


مرحله ۵ : درخواست مجوز تجاری


در مرحله بعد، مشاوران ما درخواست مجوز برای فعالیت تجاری موکلین را آماده می کند. طبق قانون دوبی، موکلین ما برای یکی از موارد زیر درخواست خواهد داد:

  • مجوز تجاری (برای فعالیت های بازرگانی )
  • مجوز صنعتی ( برای راه اندازی تولیدی )
  • مجوز حرفه ای ( برای ارائه خدمات از جمله حسابداری و مشاوره ).

قبل از ارسال درخواست مجوز، در صورت نیاز مشاوران ما در هلدینگ بازرگان به تضمین کردن یک شریک محلی امارات متحده عربی به شما کمک خواهند کرد و یک توافقنامه خدماتی را به همراه تفاهم نامه شرکت، گواهی تایید نام شرکت، قراداد اجاره محل و گواهی سپرده سهام را برای ارائه به وزارت توسعه اقتصادی ارسال می کند.

ظرف سه هفته، محور کسب و کار دریافت می شود. با این حال برخی از فعالیت های تجاری، نیاز به مجوزهای اضافی از مقامات دولتی دارند. که سبب افزایش مدت زمان تأیید مجوز می شود.


مرحله ۶: نهایی شدن ثبت شرکت


به این ترتیب، مشاوران ما توانستند شرکت مسئولیت محدود شما را در اداره ثبت شرکت دبی به ثبت رسانده و گواهی ثبت شرکت را از وزارت بازرگانی دریافت نمایند.

پس از آن، تفاهم نامه شرکت در بولتن وزارت اقتصاد و بازرگانی منتشر می شود.

بسته به فعالیت تجاری شما، وزارت اقتصاد ممکن است از مشتری ما بخواهد که نامه اضافی امضا شده توسط شرکت مادر را ارائه کند که هدف از ثبت شعبه و فعالیت تجاری مورد نظر آن در امارات متحده عربی را بیان می کند. در این صورت انتظار می رود که تاخیر بیشتری در نهایی شدن ثبت شرکت رخ دهد.