تغییر شماره تلفن فروش سهام عدالت :


بسیاری از افرادی که برای فروش سهام عدالت خود به مشکل برخورد کردند، باید نسبت به تغییر شماره تلفن فروش سهام عدالت ( تغییر شماره همراه سهام عدالت ) خود اقدام نمایند.

هر سهامداری که قصد دارد شماره تلفن خود را تغییر دهد یا نمی‌تواند پرتفوی سهام عدالت خود را مشاهده کند و درخواست فروش دهد، ابتدا باید روش آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده باشد.

سهامداران سهام عدالت برای مشاهده و فروش سهام خود باید شماره تلفنی که ثبت کرده‌اند به نام خودشان باشد. در غیر این صورت حتی نمی‌توانند پرتفوی خود را ببیند.

توجه !!!!! توجه !!!!   اطلاعیه جدید !!!!!

سهامدارانی که در خصوص سهام عدالت خود شامل فروش، واریز وجه، ثبت درخواست و… مشکل دارند می‌توانند مشکلات خود را از طریق برنامه‌های پیام‌رسان مجازی ارسال و پیگیری کنند.

طبق اعلام کارگزاری بانک ملی، مشتریان این کارگزاری که درخواست فروش سهامشان را ثبت کرده‌اند ولی در فرایند ثبت درخواست و دریافت پول آن مشکل دارند و می‌توانند مشکل خود را از طریق اپلیکیشن‌هاى پیام‌رسان به شماره ٠٩٠٢۶٨١٢۵٩٢ ارسال کنند.

بنابراین کارگزاری بانک ملی مشکلات ارسال شده به این شماره را بررسی می‌کند و پاسخگوی ابهامات مشتریان خواهد بود.


نحوه تغییر شماره تلفن فروش سهام عدالت ( تغییر شماره همراه سهام عدالت ) به چه شکلی است؟


طبق آمارها حدود ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از ۴۹ میلیون نفری که سهام عدالت دارند روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

این افراد می‌توانند سهام خود را تا سقف ۶۰ درصد بفروشند و ارزش سهام خود را مشاهده کنند.

این سهامداران برای مشاهده و فروش سهام خود باید شماره تلفن و شماره شبای حساب بانکی ثبت شده در سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی سازی به نام خودشان باشد، در غیر این صورت حتی نمی توانند پرتفوی خود را ببیند.

تا روز ۲۹ خرداد ماه سهامداران برای اصلاح اطلاعات ذکر شده می توانستند به سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی به آدرس samanese.ir مراجعه کنند.

اما پس از ۲۹ خرداد که زمان انتخاب روش آزادسازی به پایان رسید، سازمان خصوصی‌سازی اطلاعات سهامداران را به شرکت سپرده‌گذاری داد.  و امکان ویرایش اطلاعات سامانه ذکر شده غیرفعال و به نوعی این سامانه بدون استفاده شد.


مراحل تغییر شماره تلفن فروش سهام عدالت :


مرحله اول تغییر شماره تلفن فروش سهام عدالت :


هر سهامداری که قصد دارد شماره تلفن خود را تغییر دهد یا نمی‌تواند پرتفوی سهام عدالت خود را مشاهده کند و درخواست فروش دهد، ابتدا باید از پیش روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده باشد.


مرحله دوم تغییر شماره تلفن فروش سهام عدالت ( تغییر شماره همراه سهام عدالت ) :


سهامداران برای انجام این کار می‌توانند به سامانه   https://panel.sahamedalat.ir مراجعه نمایید.

این سامانه برای مشاهده خلاصه وضعیت سبد دارایی سهام عدالت، ویرایش شماره شبا و شماره تلفن همراه است.

برای ورود به سامانه، شماره تلفن همراه بایستی تحت مالکیت فرد و متعلق به همان کدملی باشد.

توجه : در صورت عدم تطابق شماره تلفن همراه تحت مالکیت سهامدار با کدملی، از طریق این درگاه امکان ثبت شماره تلفن همراه تحت مالکیت فراهم می باشد.

در صورت عدم تطابق کدملی و شماره تلفن همراه، از طریق سامانه sahamedalat.ir می توانید شماره تلفن همراه در مالکیت خود را ثبت نمائید.

در صورت تمایل به تغییر شماره شبا یا شماره تلفن همراه تحت مالکیت و تائید شده، می توانید پس از ورود به سامانه sahamedalat.ir ، نسبت به ویرایش آن اقدام فرمائید.

مسئولیت فردی برای حفاظت از محرمانگی اطلاعات بر عهده سهامدار عدالت است.

مسئولیت استفاده از کد تایید پیامک شده، توسط هر شخص دیگر به عهده سهامدار است.

هرگونه استفاده از اطلاعات مندرج به وسیله فرد دیگر یا اشخاص ثالث به شدت ممنوع و مسئولیت آن به عهده سهامدار است.

دسترسی و استفاده از این سامانه محدود، غیرقابل انتقال و صرفا مجاز برای استفاده از آن توسط شما فراهم گردیده است


مرحله سوم تغییر شماره همراه سهام عدالت :


پس از اینکه کد ملی را وارد نمودید پیامک اعتبارسنجی برای شماره تلفن شما صادر می شود. با وارد کردن آن کد می تواند وارد پروفایل خود برای مشاهده پرنفوی سبد سهام عدالت، تغییر شماره تلفن و تغییر شماره شبای خود اقدام نمایید.


مرحله چهارم تغییر شماره تلفن فروش سهام عدالت ( تغییر شماره همراه سهام عدالت ):


در این مرحله سهامدار با باز کردن بخش پروفایل می تواند اقدام به تغییر شماره تلفن یا شماره شبای خود نماید. تغییر شماره همراه یا شماره شبا ظرف حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده انجام می شود.

برای این که سهامدار بتواند سهام خود را بفروشد باید نسبت به دریافت کد بورسی از یکی از کارگزاری ها اقدام نماید.


فروش سهام عدالت در بانک‌ و کارگزاری‌ چه تفاوتی دارد؟


در حال حاضر سهامداران می‌توانند از طریق کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی نسبت به فروش ۶۰ درصد سهام عدالت اقدام کنند. لازم به ذکر است که نحوه فروش سهام عدالت آنها با یکدیگر تفاوتی ندارد.

تنها تفاوت آن است که سهامدار برای فروش از طریق کارگزاری بانکی، فقط می‌تواند به بانکی مراجعه کند که شماره شبای حساب خود در آن بانک را در اطلاعات سهام عدالت خود ثبت کرده‌اند. اما برای فروش سهام از طریق کارگزاری های غیربانکی در انتخاب آنها محدودیتی ندارند.