خبری خوش برای دارندگان سهام عدالت به روش غیرمستقیم :


خبری خوش برای دارندگان سهام عدالت به روش غیرمستقیم این روزها در راس اخبار خبرگزاری ها قرار گرفته است. زمانی که دولت اقدام به آزادسازی سهام عدالت نمود ، دارندگان آن می توانستند سهام خود را به دو روش مدیریت کنند . سهام عدالت به روش غیرمستقیم  و مستقیم.

معتمد، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، از آغاز عملیات اجرایی برای پذیرش شرکت های استانی در بورس و کشف قیمت دارایی آنها در آینده نزدیک خبر داد.
در مقاله « شرایط پذیرش شرکتها در بورس» به تفصیل به این موضوع پرداخته شد.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این مقاله مراجعه نمایید.
کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند می توانستند اقدام به فروش سهام عدالت خود در بانک ها یا کارگزاری ها نمایند. اما تکلیف کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب نمودند پیش از این مشخص نشده بود.
محمدرضا معتمد گفت: بعد از تعیین فرآیندهای قانونی و مصوبات مربوط به افزایش سرمایه شرکت‌ سرمایه گذاری استانی سهام عدالت و اعلام آن، با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و اداره ثبت شرکت ها اقدامات لازم را برای پذیرش شرکت‌های استانی انجام خواهیم داد.
وی توضیح داد: الزامات قانونی برای افزایش سرمایه شرکت‌های استانی سهام عدالت، از سوی شورایعالی بورس تعیین خواهد شد.
به گفته معتمد، دارندگان سهام عدالت از طریق افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری استانی با نقل و انتقال سهام خود در شرکت‌های سرمایه پذیر به شرکت سرمایه‌گذاری استانی متناسب با ارزش سهام، سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری استانی خواهند شد.
همچنین سرمایه‌گذاران ( دارندگان سهام عدالت) می‌توانند از طریق بورس‌ها و بر اساس درخواست خرید و فروش ارائه شده، برای معامله سهام خود در بورس‌ها اقدام کنند.
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس افزود: با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد دارایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، سهام ۳۶ شرکت سرمایه پذیر بورسی است.
لذا پذیرش و کشف قیمت آنها در بورس به سرعت امکان‌پذیر بوده و متناسب با تغییر قیمت شرکت‌های سرمایه پذیر بورسی، قیمت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نیز تغییر خواهد کرد.
سهام عدالت نوعی یارانه به شمار می رود که در دولت نهم، از طریق شرکت های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می شود.
دولت نهم، در پاسخ به اینکه هدف از عرضه سهام عدالت چیست اعلام کرد که هدف گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران می باشد.
بنا به طرح «سهام عدالت»، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم درآمدتر فروخته می شود.
«آیین نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون براساس توزیع سهام عدالت» در تاریخ ۹ بهمن ۸۴ و پس از اصلاح متن اولیه که خود در ۲۳ آبان ۸۴ مصوب هیئت وزیران شده بود، به تصویب این هیئت رسید.
تصویب اساسنامه شرکت کارگزاری سهام عدالت در همین روز بر عزم راسخ دولت جدید در عملی ساختن این پروژه صحه گذاشت و سهام مزبور پیش از آغاز سال ۱۳۸۵ در چهار استان به تعدادی از مشمولان طرح اعطا شد.
معتمد اظهارکرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، همچنین به منظور مدیریت نقدینگی سهام خود می‌توانند صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی ایجاد کنند تا نسبت به بازارگردانی سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی اقدام کنند.

ثبت نام برای جاماندگان سهام عدالت


به گزارش وبسایت سهام عدالت ثبت نام جدید در حال حاضر برای جا ماندگان امکان پذیر نیست؛ و در صورت امکان ثبت نام جدید از طریق سایت اعلام می‌گردد.

تغییر شماره تلفن برای فروش سهام عدالت :


بسیاری از افرادی که برای فروش سهام عدالت خود به مشکل برخورد کردند، باید نسبت به تغییر شماره تلفن برای فروش سهام عدالت خود اقدام نمایند.

هر سهامداری که قصد دارد شماره تلفن خود را تغییر دهد یا نمی‌تواند پرتفوی سهام عدالت خود را مشاهده کند و درخواست فروش دهد، ابتدا باید روش آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده باشد.

سهامداران سهام عدالت برای مشاهده و فروش سهام خود باید شماره تلفنی که ثبت کرده‌اند به نام خودشان باشد. در غیر این صورت حتی نمی‌توانند پرتفوی خود را ببیند.
برای آموزش تغییر شماره تلفن در سامانه سهام عدالت به مقاله « تغییر شماره تلفن برای فروش سهام عدالت » مراجعه کنید.