مراحل اخذ مجوز خانگی از درگاه مجوزها به صورت تصویری


در این مقاله قصد داریم تا مراحل اخذ مجوز خانگی از درگاه مجوزها را به صورت کاملا تصویری خدمت شما عزیزان آموزش دهیم. چنانچه قصد دریافت مجوز مشاغل خانگی دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پیش از این در مقاله « نحوه ثبت نام مشاغل خانگی در سامانه ساماندهی مشاغل خانگی» مراحل دریافت مجوز مشاغل خانگی را به صورت تصویری نمایش دادیم. اما با اتصال درگاه ملی مجوزها به این سامانه مراحل برای دریافت مجوز خانگی بسیار ساده تر شده است.


مزایای اخذ مجوز مشاغل خانگی


پیش از اینکه مراحل اخذ مجوز خانگی از درگاه مجوزها را به صورت تصویری آموزش دهیم، بهتر است مزایای اخذ این مجوز را با یکدیگر بررسی کنیم:

  • ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان،
  • حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب،
  • استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی،
  • امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده و…

باید توجه داشت که در سالیان اخیر به دلیل تحولات عظیم در بخش فناوری اطلاعات در جهان و ایجاد مشاغل جدید، امکان اشتغال خانگی برای بسیاری از افراد در زمینه های IT  نیز فراهم گردیده است.

این مشاغل که روزانه در سراسر جهان تعداد آن ها رو به فزونی و تنوع می باشد این امکان را فراهم می آورد تا افراد بتوانند در محیط خانه با استفاده از رایانه و وسایل جانبی مورد نیاز، به انجام کسب و کارهای گوناگون در این حوزه بپردازند.


مرحله اول : ورود به سایت درگاه ملی مجوز


اولین مرحله از مراحل اخذ مجوز خانگی از درگاه مجوزها، ورود به درگاه ملی مجوزها به آدرس https://mojavez.ir می باشد. سپس مانند تصویر در کادر مربوط به جستجو مجوز خانگی مورد نظر خود را تایپ نموده و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.

 

مراحل اخذ مجوز خانگی از درگاه مجوزها-اول


مرحله دوم – جستجوی مجوز مد نظر


در نتیجه جستجو، با توجه به عبارت نوشته شده شما در کادر جستجو، تمامی مجوزهای مرتبط نمایش داده می شود. سپس مجوز مورد نظر خود را از میان نتایج جستجو پیدا کرده و بر روی دکمه خانگی کلیک کنید.

 

مراحل اخذ مجوز خانگی از درگاه مجوزها-دوم

 


مرحله سوم: مطالعه شرایط و مدارک لازم برای اخذ مجوز مورد نظر


در مرحله سوم از مراحل اخذ مجوز خانگی از درگاه مجوزها، در پنجره باز شده می توانید راهنمای کاملی از نحوه دریافت مجوز مورد نظر خود را مطالعه کنید. مدارک و شرایط لازم برای اخذ مجوز خانگی مورد نظر شما در این راهنما دیده می شود.

پس از آماده سازی مدارک و شرایط ، همانند تصویر زیر در انتهای صفحه بر روی دکمه درخواست مجوز کلیک نمایید.

 

مراحل اخذ مجوز خانگی از درگاه مجوزها-سوم


مرحله چهارم – ورود به دولت هوشمند


د راین مرحله از مراحل اخذ مجوز خانگی از درگاه مجوزها، پس از کلیک بر روی دکمه درخواست مجوز، همانند تصویر زیر، بر روی دکمه اشخاص حقیقی کلیک کنید. در ادامه اطلاعات ورود به پنجره خدمات دولت گرفته می شود.

 

مراحل اخذ مجوز خانگی از درگاه مجوزها-چهارم

 

برای ورود به این سایت کافیست شماره همراه خود را وارد کرده و پس از تائید کد امنیتی بر روی دکمه ارسال کلیک کنید تا رمز یکبار مصرف برایتان ارسال شود.

 

مراحل اخذ مجوز خانگی از درگاه مجوزها-پنجم


مرحله پنجم: تایید تعهدنامه


در این مرحله از مراحل اخذ مجوز خانگی از درگاه مجوزها پس از ورود از طریق پنجره خدمات دولت، در انتهای صفحه مجوز درخواستی شما اطلاعات کاربری شما نمایش داده می شود. سپس از شما درخواست می شود که متن شرایط و مقررات را مطالعه و در انتها دکمه تایید را بزنید.

مراحل اخذ مجوز خانگی از درگاه مجوزها-ششم

در انتهای صفحه نیز در صورت لزوم بایستی مواردی مانند کد رهگیری پرونده مالیاتی، کد پستی محل کسب و کار و شماره همراه کسب و کاری را وارد نمایید.

مراحل اخذ مجوز خانگی از درگاه مجوزها-هفتم توجه ۱: بخش کد رهگیری پرونده مالیاتی برای مجوزهایی فعال است که در شرایط یا استعلامات آنها، نداشتن بدهی قطعی مالیاتی (گواهی ۱۸۶) وجود دارد.

اگر این بخش برای مجوز مورد درخواست شما فعال نیست، نیازی به پرکردن آن ندارید. اگر فعال است، شماره رهگیری پرونده مالیاتی خود برای این کسب و کار و کدپستی موجود را وارد کنید.

اگر برای این کدپستی شماره رهگیری پرونده مالیاتی ندارید، در my.tax.gov.ir گزینه «ایجاد پرونده مالیاتی» را انتخاب و برای خودتان پرونده مالیاتی ایجاد و شماره رهگیری که بعد از گام چهارم دریافت کردید را اینجا بنویسید.

توجه ۲: درصورت عدم اطلاع از کدپستی  محل کسب از طریق لینک gnaf.post.ir اقدام نمایید و چنانچه محل کسب شما سیار، غیرثابت یا در مراحل بعدی فرآیند مشخص میشود؛ کدپستی محل سکونت درج شود.

دقت نمایید، در صورت منطبق نبودن آدرس با موقعیت کنونی شما، کد پستی را از اداره پست استان جهت دریافت کد پستی صحیح و یا اصلاح نشانی پیگیری نمایید.


نتیجه گیری


با توجه به اینکه مراحل اخذ مجوز خانگی از درگاه مجوزها به صورت تصویری در اختیار شما عزیزان قرار داده شد، لذا انتظار می رود که خودتان به تنهایی بتوانید مجوز مورد نظر خود را دریافت نمایید. اما اگر زمان و دانش کافی برای اخذ مجوز را ندارید می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۵۱۸ تماس گرفته تا کارشناسان مجرب ما در اسرع وقت مجوز مورد نظر شما را اخذ نمایند.